Content Marketing

Marketing w Google
Ikona

Gwarantujemy najwyższy poziom usługi.

W Agencji P&S piszemy treści doskonałej jakości. Chętnie przygotujemy na Twoją stronę treści anagażujące użytkownika, ale także odpowiadające algorytmom Google oraz wyszukiwanym przez internautów słowom kluczowym. Dzięki nim sprowadzisz na swoją stronę coraz większą grupę osób, których zamienisz w swoich klientów! 

Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach Content Marketingu?

Treści na stronę www

Treści na stronę www

Napiszemy dla Ciebie opisy na stronę główną , opisy kategorii, produktów lub usług, które świadczysz. Wszystko po to, aby na Twoją stroną trafiało jak najwięcej nowych użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

Linkbuilding

Artykuły sponsorowane

Artykuły zamieszczane na zewnętrznych serwisach, nie tylko sprowadzoną na Twoją stronę ruch ze źródła referal. To doskonały sposób na budowanie profilu linków, co jest istotnym elementem procesu pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie blogów

Treści blogowe

Zostań ekspertem w swojej branży. Stwórzmy razem treści poradnikowe, które zbudują widoczność Twojej strony na tysiące nowych słów kluczowych.

Pracujemy wg ściśle określonego trybu

Planujemy / briefujemy
1
Progres

Planujemy / briefujemy

Pozycjonowanie stron internetowych
Progres
2

Piszemy treści

Publikujemy
3

Publikujemy

Czym jest content marketing?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad przeniesieniem swojej działalności do sieci. Tym, co ich powstrzymuje w wykonaniu tego kroku, jest brak wiedzy dotyczącej skutecznego zdobywania klientów. Warto wiedzieć, że Internet ma naprawdę bardzo duży potencjał biznesowy pod warunkiem jednak, że zostanie on odpowiednio wykorzystany. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na promocję działalności w sieci, jest content marketing. 

Co warto wiedzieć o content martketingu?

Content marketing to po prostu marketing treści. Jest to jeden z typów strategii marketingowych, dobrze sprawdzający się w pozyskiwaniu stałego grona klientów. Obejmuje szereg działań promocyjnych prowadzonych w sieci, opartych w głównej mierze o publikację oraz promocję wartościowych dla określonej grupy odbiorców treści. Jednym z najważniejszych zadań content marketingu jest znalezienie odpowiedniego grona odbiorców. Content marketing buduje długotrwałe i nierzadko bardzo intensywne relacje pomiędzy przedsiębiorcą a wybraną grupą klientów. 

Jakie są charakterystyczne działania podejmowane w ramach marketingu treści?

Tworzenie wraz z publikacją treści, które mają być z założenia interesujące dla potencjalnej grupy klientów.

Podejmowanie działań mających na celu przyciągnięcie uwagi grupy docelowej.

Podejmowanie działań, których celem jest zaangażowanie i stworzenie lojalności wcześniej określonej grupy klientów.

Content marketing to nie tylko tworzenie różnego rodzaju treści (artykułów, filmików, prezentacji multimedialnych, wykresów, grafik itp.), ale również ich publikacja. Warto jednak podkreślić, że aby przyniosły one oczekiwany rezultat, ich wartość merytoryczna musi być wysoka.

 

Choć wiele osób content marketing kojarzy przede wszystkim z budowaniem wizerunku marki w sieci, to w rzeczywistości zagadnienie to obejmuje również szereg działań wykonywanych poza internetem. To przede wszystkim przygotowywanie i publikacja treści w formie prasy branżowej, gazetek, folderów czy ulotek.

Dystrybucja treści

Dystrybucja treści to jedna z postaw dobrze opracowanego content marketingu, a wielu specjalistów uważa nawet, że dobra grafika i doskonały tekst to połowa sukcesu. Jednak nawet najlepsze narzędzia nie będą odpowiednio skuteczne, jeżeli nie zostaną wybrane odpowiednie kanały dystrybucji, dopasowane do contentu oraz grupy docelowej, do której przygotowane treści mają zostać skierowane. Powiedzenie „content is king” jest wiecznie aktualne. Twierdzą tak nawet sami przedstawiciele wyszukiwarki Google. 

Dystrybucja treści

Jakie są najważniejsze korzyści wynikające ze stosowania content marketingu?

Stosowanie content marketingu ma mnóstwo zalet, nic więc dziwnego w tym, że jego wykorzystanie staje się coraz bardziej rozpowszechnione. Poniżej kilka najważniejszych korzyści płynących z marketingu treści:

1

Jedną z jego największych zalet jest  generowanie ruchu na stronie internetowej. Oryginalny content, unikalny o wysokiej jakości pozwala na skuteczne indeksowanie strony, a także ułatwia zdobycie odnośników z innych źródeł. Dzięki temu, że odpowiada na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania, strona trafia na czołowe pozycje list wyszukiwania.

2

Główną rolą działań marketingowych jest przyciągnięcie uwagi i tak też się dzieje w przypadku umiejętnego wykorzystania marketingu treści. Ważne jest zaprezentowanie firmy jako eksperta w danej dziedzinie, poprzez podkreślenie wiedzy, umiejętności czy osiągniętych sukcesów. Oczywiście wszystko powinno być poparte raportami i realnymi case’ami, dzięki czemu zarówno dla obecnych jak i potencjalnych klientów, firma będzie bardziej wiarygodna.

3

Umiejętnie przeprowadzony content marketing to również duża szansa na zbudowanie i wzmocnienie więzi z klientem, dając mu poczucie tego, że firma nie tylko reklamuje swoje produkty, ale przede wszystkim staraj się być pomocna w rozwiązywaniu ich problemów. Dzięki wartościowym treściom można zainteresować wiele osób, budując przy tym społeczność wiernych klientów, którzy będą w sposób pozytywny skupieni wokół brandu. 

4

Artykuł ciekawie i przystępnie napisany przez eksperta w danej dziedzinie czy może blog zawierający szereg interesujących i praktycznych w zastosowaniu porad? To bez wątpienia skuteczny środek pozwalający w podjęciu trafnych decyzji zakupowych. Content marketing nakierowuje przy tym klientów na konkretne produkty oferowane przez określoną markę. 

5

Content marketing to także niezawodne wsparcie dla innych działań marketingowych. Stworzone treści w zależności od potrzeb mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie. Równie dobrze będą się sprawdzały zarówno na blogu, jak i przy działaniach marketingowych wykonywanych za pomocą e-mail czy mediach społecznościowych i reklamach PPC. Wartościowe i ciekawe treści zawsze będą dawały duże szanse na powodzenie kampanii marketingowych niezależnie od tego, na jakim kanale będą prowadzone. 

6

Linkowanie do różnych treści dostępnych na innych stronach jest niezwykle popularne w ostatnim czasie i to nie tylko w zakresie działań marketingowych. Tak naprawdę im więcej wartościowych linków prowadzi do jednej strony, tym jest jej większy autorytet w wyszukiwarce. To kolejny dowód na to, jak silnie działania marketingowe wiążą się z SEO i jak można je połączyć z marketingiem treści.

Dlaczego warto sięgnąć po content marketing?

Jest on nie tylko skuteczny, ale również stosunkowo tani we wdrożeniu, w porównaniu do wszystkich innych możliwych do podjęcia działań marketingowych. Warto skupiać się na tworzeniu wartościowych treści, które będą bardzo wysokiej jakości, ponieważ w większości przypadków może być z powodzeniem wykorzystywane przez długie lata. 
Nie tylko niezbyt wysokie koszty wdrożenia są atutem content marketingu. Jego zastosowanie pozowała znaleźć oszczędności również na innych obszarach, a wszystko dlatego, że marketing treści skutecznie wspiera również inne obszary działania firmy. Content marketing to również generowanie większej ilości wartościowych leadów oraz możliwość zwiększenia sprzedaży, czyli spełniania głównego celu, do jakiego dążą niemal wszystkie działające na rynku przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości i obszaru działania. 

Dlaczego warto sięgnąć po content marketing?

Z jakich narzędzi content marketingu warto skorzystać?

Początkiem każdej kampanii marketingowej zawsze jest pomysł czy idea, które następnie zostaną w odpowiedni sposób przekazane odbiorcom. W tym przypadku niezawodna będzie wyobraźnia, często będąca niegasnącą skarbnicą mniej lub bardziej udanych pomysłów. Co jednak w przypadku, gdy własna pomysłowość zawodzi? W takim przypadku warto sięgnąć po ciekawe narzędzia content marketingu, które mogą stanowić prawdziwą inspirację do znalezienia idei na naprawdę udaną kampanię marketingową.

Social Crawlytics

Social Crawlytics jest narzędziem wykorzystywanym do sprawdzenia tego, który ze wpisów cieszy się największą popularnością na wybranej stronie internetowej.

Google Trends

Google Trends to popularne narzędzie, które codziennie zbiera i aktualizuje informacje dotyczące tego, co w wyszukiwarce Google jest każdego dnia wyszukiwane przez jej użytkowników. Na postawie tych informacji przygotowane są trendy. To nic innego jak wskazanie obszarów, którymi w danym momencie internauci interesują się najbardziej.

BuzzSumo

Dla poszukiwaczy najpopularniejszych tematów artykułów, cieszących się zainteresowaniem w sieci (przede wszystkim w mediach społecznościowych), niezastąpione będzie narzędzie Buzzsumo.

Pinterest

Czym jest Pinterest chybna doskonale każdy wie. Jest to serwis z ogromną ilością zdjęć i grafik, który może być również wykorzystywany w działaniach marketingowych. Co ciekawe, wpisując w wyszukiwarkę serwisu frazę ”content marketing” można zobaczyć, co aktualnie jest na topie w prowadzonych kampaniach związanych z marketingiem treści. Pinterest to nie tylko dobra inspiracja, ale również możliwość zapoznania się z działaniami konkurencji, co daje duże szanse na uniknięcie problematycznego plagiatu.

Jakie narzędzia wspomagają tworzenie treści w content marketingu?

Choć w stworzeniu skutecznej kampanii reklamowej pomysł jest niezwykle ważny i tak naprawdę nie da się bez niego rozpocząć konkretnych działań, to należy również pamiętać o tym, że do osiągnięcia sukcesu będą potrzebne również odpowiednie narzędzia. 

W przypadku content marketingu jest wiele możliwości. Można skorzystać z obrazów, infografik, tekstu pisanego oraz video czy audio. Oczywiście dla stworzenia atrakcyjniejszej kampanii można umiejętnie połączyć ze sobą wszystkie te elementy (choć nie zawsze mieszanie ich ze  sobą będzie korzystne, to należy dopasować przede wszystkim do sytuacji). 

Narzędzi do content marketingu, przeznaczonych do tworzenia ciekawych i wartościowych treści jest dość sporo, na co jednak warto zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Oto kilka naszych propozycji:

Prezi

Decydując się na przygotowanie prezentacji multimedialnych ciekawym rozwiązaniem będzie serwis prezi.com. Przygotowane w nim prezentacje można odtwarzać online – wystarczy jedynie umieścić na stronie link. W zależności od celu, jaki ma zostać osiągnięty, można skorzystać z wersji podstawowej, która jest darmowa, bądź bardziej zaawansowanej dającej o wiele więcej możliwości, która jak łatwo się domyślić działa odpłatnie. 

Audacity

Dla zwolenników treści w formie audio dobrym rozwiązaniem będzie użyteczna i naprawdę prosta w obsłudze aplikacja Audacity. Jest całkowicie darmowa, a przy jej pomocy można w wygodny sposób edytować pliki muzyczne czy tworzyć podcasty.

pixabay

Tworzenie treści w content marketingu może opierać się również o banki zdjęć, takie jak np. pixabay. . Te także  w wielu przypadkach są darmowe, za to dają mnóstwo możliwości stworzenia ciekawych infografik i grafik, Wystarczy ciekawy pomysł, darmowe zdjęcie z bazy i chwila czas. 

piktochart

PiktoChart jest aplikacją, którą w działaniach content marketingu można wykorzystać do kreowania raportów, banerów, prezentacji, a także przy jej pomocy stworzyć infografikę. 

Jeżeli konieczne jest nałożenie na zdjęcie dowolnego obiektu, w tym przypadku nieocenioną pomocą będzie aplikacja placeIt.net, prosta w użytkowaniu i szybka w działaniu. Co ważne, efekty jej działania są zadowalające dzięki temu, że zdjęcie, które zostanie utworzone, automatycznie dopasowuje się do nośnika, na którym będzie wyświetlane. 

Czym jest keyword research i jak wpływa na content marketing?

W działaniach content marketingu niezwykle ważny jest również keyword research, czyli odpowiedni dobór słów kluczowych. Słowa kluczowe to po prostu frazy, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę w celu poszukiwania interesujących go stron, informacji itp. Keyword research nie wyszukuje wyrażeń opisujących usługi firm. To narzędzie, które skupia się przede wszystkim na autentycznych zapytaniach użytkowników, ich zainteresowaniach oraz problemach. W wielu przypadkach odpowiedni dobór słów kluczowych to najlepsza droga do tego, by z przekazem content marketingu trafić do docelowej grupy odbiorców.

Keyword research z założenia sprowadza się do analizy fraz wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki i doborze spośród nich wszystkich tych, które pozwolą na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Warto pamiętać, że za każdą wpisaną przez użytkownika internetu frazą do wyszukiwarki stoi konkretny problem. Sukces polega na tym, by odkryć ,czego dotyczy, poznając jego zamiary. Dopiero dzięki uzyskaniu tej wiedzy, przy zastosowaniu keyword research można budować bardzo skuteczny content.

Czym jest keyword research i jak wpływa na content marketing?

Jaka jest zależność pomiędzy content marketingiem a SEO?

Wysoka jakość treści to jeden z najważniejszych czynników dla Google, który bezpośrednio wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce. To łączy się również z SEO i pozycjonowaniem strony internetowej. W content marketingu najbardziej wartościowe jest naturalne linkowanie, pozytywnie wpływające na zwiększenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. 

Umiejętne połączenie content marketingu i SEO nie jest zadaniem łatwym, jednak zdecydowanie wartym podjętego wysiłku, gdyż uzyskane przy pomocy tych narzędzi efekty są długotrwałe. 
Co łączy SEO i marketing treści? To przede wszystkim:

ok

materiały pisane, najczęściej są to artykuły sponsorowane, opisy produktów i usług, wpisy blogowe czy teksty na stronie firmowej. Niezawodny w tym przypadku będzie SEO copywriting.

ok

content graficzny, czyli różnego rodzaju grafiki, infografiki, wykresy (wraz z poprawnie wypłenionymi atrybutami ALT), ale także gify czy krótkie, ale także treściwe filmy.

ok

interaktywny content to jeszcze niezbyt znana forma content marketingu, która jednak bardzo szybko zyskuje sobie na popularności. W tym przypadku podstawę stanowią wielowymiarowe filmy i zdjęcia, ciekawym rozwiązaniem do zastosowania będą również quizy, chaty na żywo oraz wirtualne sondy. 

Marketing wirusowy a content marketing

Content marketing łączy się nie tylko z SEO, ale również z marketingiem wirusowym (ang. viral marketing). Ten ostatni zawiera strategię przyczyniające się do budowania wartości produktu, marki lub firmy. Jego cechą charakterystyczną jest zachęcanie odbiorców do tego, by samodzielnie przekazywali informacje dotyczące produktu czy usługi, z których mieli okazję skorzystać w ostatnim czasie. To jednak z najskuteczniejszych form marketingu. Dlaczego? Otóż znacznie łatwiej zaufamy komuś znajomemu czy członkowi rodziny, niż anonimowym opiniom na forach czy zapewnieniom producentów, czy usługodawców. 

Działanie content marketingu pod wieloma względami jest zbliżone do marketingu wirusowego. W obu przypadkach wartościowe treści przygotowane przez specjalistów z dziedziny marketingu mają zachęcać nie tylko do zapoznania się z produktem czy usługą, ale również przekazania uzyskanej w ten sposób wiedzy rodzinie, znajomym czy innym osobom zarówno z bliższego, jak i dalszego otoczenia. Dlatego tak istotne jest tu przygotowanie właściwej treści. Im jest ona lepsza i ciekawsza, tym większe są szanse na to, że zostanie odpowiednio rozprzestrzeniona i trafi do możliwie jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców.

Marketing wirusowy a content marketing

Content marketing czy tradycyjna reklama?

Content marketing czy może tradycyjna forma reklamy, co lepiej sprawdzi się w działaniach marketingowych we współczesnym świecie? Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, które rozwiązanie niesie ze sobą więcej korzyści. W obu przypadkach istnieją zarówno zalety jak i wady każdego rozwiązanie. 

Zarówno content marketing jak i tradycyjna reklama mogą być różnorodne, a odpowiednio opracowane wyposażone w ciekawe i przyciągające uwagę treści mogą wspomagać osiągnięcie zamierzonego celu. 

Obie formy reklamy mogą być równie skuteczne pod warunkiem, że przy ich tworzeniu zostaną uwzględnione indywidualnie dopasowane do każdego przypadku czynniki. Tak naprawdę często dobrym rozwiązaniem może być połączenie tradycyjnej formy reklamy z marketingiem treści, który w ostatnim czasie zyskuje sobie coraz większe grono zwolenników. Najważniejsze w obu przypadkach jest to, by reklama była skierowana do konkretnej grupy osób, która z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowana nabyciem danego produktu. Warto zadbać o interesującą treść, która przyciągnie uwagę, a tym samym zachęci odbiorcę do głębszego zapoznania się z nią. Content marketing ma tę przewagę nad tradycyjną reklamą, że nie wywołuje on negatywnych odczuć.

Nie ma się co oszukiwać, wiele osób niespecjalnie przepada za reklamami, więc jak tylko jest to możliwe, unika ich oglądania w telewizji czy internecie. Content marketing jest mniej nachalny, a właściwie opracowany nie budzi niechęci, a wręcz przeciwnie, zainteresowanie.

 
Content marketing czy tradycyjna reklama?

Zainteresowany Content Marketingiem? Zapraszamy!

Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę..