Pozycjonowanie lokalne - czym jest, ile kosztuje?

Pozycjonowanie lokalne to rodzaj usługi, która pozwala przedsiębiorstwom na wypromowanie produktów oraz usług na lokalnym rynku. Wykorzystanie pozycjonowanie lokalnego ma miejsce za każdym razem, gdy użytkownicy wyszukują konkretnych usług, lub firm. Wyniki wyszukiwania mogą ich przekierować na pozycjonowaną lokalnie stronę, a tym samym rozszerzyć grono klientów. 

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, inaczej nazywane SEO lokalne, umożliwia pozycjonowanie w wyszukiwarce Google na tle wyników związanych z konkretną lokalizacją firmy. Użytkownik nie musi uzupełniać frazy o nazwę miejscowości, ponieważ Google ustala ją na podstawie lokalizacji zapytania płynącego z danej lokalizacji. Stronę można pozycjonować lokalnie poprzez dwa kanały ruchu: wyniki organiczne uwzględniające frazy o lokalnych intencjach, oraz wizytówkę Google Moja Firma, której wyniki znajdziemy w zakładce Mapy. 

Wyszukiwarka Google bazuje na sztucznej inteligencji, co umożliwia nieustanny rozwój wyników wyszukiwania, bazując na danych dostarczanych przez Internautów. Jest on możliwy dzięki użytkownikom poszukujących odpowiedzi, a także dokonujących konkretnych działań. Wyszukiwane przez nich informacje można zakwalifikować jako ogólne albo o charakterze lokalnym. Przykładowo, internauta wyszukujący informacji jak farbować włosy, będzie przekierowany na strony posiadające poradniki w tym temacie. Z kolei osoba poszukująca miejsca, gdzie farbować włosy, uzyska dane firm, które świadczą usługi w tym zakresie. Dodatkowo w tym przypadku, wyszukiwarka ukierunkuje użytkownika na lokalne firmy, ponieważ zna intencje użytkownika, wie, że poszukiwana jest usługa w okolicy. Do określenia lokalizacji zapytania, wykorzystywane są też dane z IP urządzenia.

Czym jest geolokalizacja w Google?

Geolokalizacja to jedna z najbardziej innowacyjnych form komunikacji z użytkownikami w sieci. Umożliwia wykorzystanie danych odnoszących się do miejsca przebywania użytkownika, aby dostosować przekazywane treści. System opiera się lokalizacji miejsc, lub użytkowników, przy wykorzystaniu GPS, lub IP urządzeń. W konsekwencji możliwe jest ustalenie dokładnego położenia urządzenia, z którego pochodzi zapytanie.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, wbrew powszechnym opiniom, stanowi szereg specjalistycznych działań, które pozwalają na zwiększenie widoczności witryny w określonym regionie, lub mieście. Użytkownicy wyszukujący kawiarni, mechanika, szkoły językowej, czy innych firm, oczekują, aby wyszukiwane przedsiębiorstwo było zlokalizowane w okolicy, a firma świadczyła usługi na wysokim poziomie jakości, jednocześnie oczekując atrakcyjnych cen. Przed kilkoma laty, Google udało się opracować mechanizm, który pozwala na dopasowanie wyszukiwań użytkownika do lokalizacji firm znajdujących się w pobliskiej okolicy, przy wykorzystaniu czynników takich jak IP urządzenia z którego pochodzi zapytanie. Bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym odgrywają polecenia i zadowolenie innych użytkowników. 

Działanie pozycjonowania lokalnego można samodzielnie bardzo szybko dostrzec. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce, np. kosmetyczka, a w rezultatach wyszukiwania uzyskamy listę adresów jak i witryn, które świadczą te usługi. Co więcej, do danej frazy wyszukiwania nie jest konieczne podawanie miasta, ponieważ jest to ustalane dzięki usłudze geolokalizacji. Google samodzielnie określa większe miasta w pobliskiej okolicy i w tym obszarze przedstawia znalezione rekordy. 

Wykorzystywany w tym celu mechanizm geolokalizacji Google, funkcjonuje od 2015 roku, jednak od tego czasu poddawany jest nieustannym innowacjom. Wyszukiwarka potrafi wskazać lokalizację za pomocą GPS-u lub adresu IP telefonu, co umożliwia dopasowanie konkretnych usług, firm czy też reklam do konkretnego położenia. Bez geolokalizacji utrudnione byłoby pozycjonowanie lokalne. 

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne strony?

Pozycjonowanie lokalne to rozwiązanie szczególnie polecane dla firm, które świadczą swoje usługi na terenie lokalizacji firmy. Bezdyskusyjnie, lokalne SEO najlepiej sprawdza się w przypadku lokalnych przedsiębiorstw, a docelową grupę klientów stanowią osoby z danej okolicy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu łatwiej ukierunkować ich na przygotowaną ofertę. Co więcej, pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie do osób tymczasowo przebywających w okolicy, które szukają konkretnych usług. 

Czy warto korzystać z pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne stwarza mnóstwo możliwości na pozyskanie nowego grona klientów, co równolegle umożliwia rozwój przedsiębiorstwa. Współcześni klienci poszukują firm działających w danej branży oferujących konkretne produkty, czy usługi. W konsekwencji, aby dotrzeć do nich konieczne jest posiadanie odpowiedniej reklamy dla świadczonych usług i oferowanych produktów. Równolegle reklama powinna być dopasowana do klientów, dlatego lokalne pozycjonowanie umożliwia idealne dopasowanie do potrzeb i wymagań klientów. Eksperci jednoznacznie wskazują, że korzystanie z pozycjonowania strony internetowej na rynku lokalnym jest najlepszym krokiem w kierunku budowania swojej marki. 

Systematycznie wzrasta ilość osób korzystających z telefonów komórkowych, w celu znalezienia lokalnych  firm. Dotyczy to zarówno mieszkańców jak i przejezdnych osób. Przedstawiane dane wskazują, że to użytkownicy urządzeń mobilnych zadają najwięcej pytań do Google. Jednocześnie większość z nich posiada aktywną usługę lokalizacji, dlatego inwestycja w pozycjonowanie lokalne umożliwi dotarcie do nich.

Od czego zacząć w pozycjonowaniu lokalnym strony?

Właściciele stron internetowych, jak i firmy, mogą samodzielnie rozpocząć  pozycjonowanie lokalne. Kluczowe jest, aby postępować zgodnie ze schematem, ponieważ są to pracochłonne działania. Jeżeli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, to lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firm zewnętrznych. 

ok

W pierwszej kolejności należy opracować strategię, w której uwzględniony będzie odpowiedni zakres słów kluczowych. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem lokalnym, dokonują tego na dwóch poziomach: on-site i off-site. Pozycjonowanie lokalne on-site to działania, które umożliwiają poprawę widoczności, a także podwyższają pozycję w wyszukiwarce. Są to m.in.: odpowiednie nasycenie treści na stronie frazami kluczowymi, odpowiednie nagłówki, meta tagi, ulokowanie adresu firmy w widocznym miejscu. Zalicza się do tego również dodanie w zakładce Kontakt, mapki Google. Dobrze jest gdy strona została zoptymalizowana pod kątem Mobile First Index, czyli w oparciu o urządzenia mobilne. Strona powinna posiadać wersję mobilną, bądź responsywną oraz wczytywać się odpowiednio szybko

ok

Pozycjonowanie lokalne off-site obejmuje działania, które odbywają się poza witryną, jednak uwzględniają SEO. Aby to osiągnąć, konieczne jest pozyskiwanie linków zewnętrznych (prowadzących do domeny), umieszczanie informacji NAP (Name-Adress-Phone). Ponadto, kluczowe jest posiadanie pozytywnych opinii w wizytówce Google jak i na portalach społecznościowych. Właściciel strony powinien zadbać o publikowanie wartościowych wpisów i artykułów, które będą znajdowały się na lokalnych stronach i forach branżowych. 

Jak wpływa na pozycjonowanie lokalne Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym profilem, który znacząco zwiększa widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania jak i w zakładce Mapy. Google Moja Firma stwarza możliwość zamieszczanie podstawowych informacji o firmie jak i zdjęć, filmów oraz opisów oferowanych produktów/usług. Podjęcie decyzji o pozycjonowaniu lokalnym w Google Moja Firma, umożliwia zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa w Internecie, a tym samym zbudowania nowego, licznego grona klientów. Statystyki przedstawiają, że dzięki temu możliwe jest zwiększenie ruchu na stronie, aż o 25%. 

Kiedy pojawią się wyniki z pozycjonowania lokalnego strony?

Poprawnie przeprowadzone pozycjonowanie lokalne przynosi o wiele szybsze i lepsze efekty niż ma to miejsce w przypadku pozycjonowania ogólnokrajowego. Pierwsze rezultaty pozycjonowania lokalnego opierają się na wzroście widoczności strony na frazy lokalne. Efekty dostrzegalne są najczęściej po upływie trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. Widoczność witryny jest w pełni zależna od przyjętej strategii działania, która wynika bezpośrednio z intensywności prowadzonych działań marketingowych. 

Pozycjonowanie lokalne cennik – ile kosztuje taka usługa?

W przeciwieństwie do tradycyjnego pozycjonowanie na cały kraj, pozycjonowanie lokalne zazwyczaj bywa usługą tańszą, dla której wyniki również pojawiają się relatywnie szybciej. Oczywiście, wszystko zależy od konkurencji. Są przykłady branż, w których konkurencja lokalna jest naprawdę duża. Przykładami mogą być tutaj fotografowie, lub kancelarie prawne. Koszt pozycjonowania lokalnego zależy zatem w głównej mierze od branży, czyli konkurencji, kondycji i historii pozycjonowania domeny. Ciężko o z góry określoną wycenę takiej usługi, natomiast warto pamiętać, że powinna zawierać w sobie szereg działań, także off-site (poza samą stroną). 

Sprzedaż – najważniejsza weryfikacja działań SEO Agencji

Na co zwrócić uwagę wybierając Agencję SEO do pozycjonowania lokalnego?

Skuteczne pozycjonowanie lokalne to szereg działań, które nie pozostawią cienia wątpliwości wyszukiwarce Google, że dana strona świadczy swoje usługi na konkretnym obszarze. By to osiągnąć należy podjąć standardowe działania optymalizacyjne na stronie. Właściwie ją zoptymalizować, zadbać o wartościowe i odnoszące się do usług opisy. Niemniej istotne w pozycjonowaniu lokalnym są działania poza samą witryną. Przede wszystkim odpowiednia optymalizacja Google Moja Firma, nasycenie odpowiednimi frazami i wykorzystanie wizytówki Google w samej witrynie internetowej. Na koniec profil linków, który należy budować na odpowiednich serwisach, skupiających lokalnych przedsiębiorców. Skuteczna Agencja SEO zadba o wszystkie z wymienionych aspektów. Jednak, aby one wszystkie utworzyły spójną całość i przełożyły się na wyniki w Google, niezbędny jest doświadczony pozycjoner. To wiedza i doświadczenie tej osoby sprawią, że wszystko ze sobą zagra w najwłaściwszy sposób.
Zapraszamy do kontaktu z naszą Agencją i niezobowiązującej rozmowy. Doradzimy, wybierzemy najlepszą opcję, omówimy obecną kondycję Państwa strony.

np jan.kowalski@gmail.com
np 987 654 321
np mojadomena.pl
Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

Zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym? Porozmawiaj z ekspertami!

Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę..