Pozycjonowanie stron - SEO jest kluczową formą marketingu dla Twojego biznesu!

15 lat praktycznego pozycjonowania w 5 minut czytania

Codziennie 30 milionów Polaków szuka odpowiedzi w Google. Jeśli posiadasz stronę internetową musisz być widoczny w tej wyszukiwarce. Co oznacza „być widocznym” w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce? To proste, znaleźć się jak najwyżej w wynikach na słowa kluczowe (inaczej: frazy), które wpisują użytkownicy. Ludzie są leniwi, a wyniki wyszukiwania wysokiej jakości, dlatego jasne jest, że pozycja nr 1 po wpisaniu frazy w Google (pierwsza za reklamami sponsorowanymi) generuje najwięcej wejść na stronę. Oczywiste jest też, że im wyżej w wynikach jesteś, tym więcej kliknięć z Google pozyskasz. Możesz też zadać sobie pytanie, jak często przechodzisz na drugą stronę wyników po wpisaniu frazy? Jeśli próbujesz przypomnieć sobie taką sytuację, to już wiesz, że prawie nikt nie przechodzi na drugą stronę, czyli poza pierwszą dziesiątkę linków w wynikach wyszukiwania. Cel pozycjonowania to właśnie sprawić by strona internetowa na wybrane frazy wpisywane do wyszukiwarki, znalazła się na pierwszej stronie, ponieważ to tak zwane TOP10 wyników generuje najwięcej przejść na strony www.

SEO i pozycjonowanie zaczyna się od zdiagnozowania tego co użytkownicy Google wpisują i szukają w sieci. Nieważne czy sprzedajesz produkty, oferujesz usługi, czy prowadzisz bloga. Jeśli chcesz być wysoko w wyszukiwarce, musisz zacząć proces SEO od sprawdzenia jak ludzie mogą Ciebie znaleźć. Aby to zrobić wystarczy skorzystać z darmowego narzędzia Google Keywords Planner by poznać statystyki wyszukiwań fraz, czyli tego jak często w danym miesiącu ludzie wpisują daną frazę do wyszukiwarki. Gdy  przeanalizujesz i wybierzesz frazy wpisywane do Google, te  najbardziej pasujące do Twojej strony www, zaczyna się tworzenie strategii SEO i pozycjonowania. Słowa musisz przyporządkować do różnych stron w strukturze Twojej witryny internetowej (czyli do zakładek/linków na stronie www). Powinno to być jak najlepsze dopasowanie fraz do treści każdej podstrony (zakładki/linka na stronie), ponieważ wtedy masz największą szansę na znalezienie się wysoko w wyszukiwarce. Właściwe dopasowanie fraz do treści strony oraz intencji użytkowników wpisujących daną frazę do wyszukiwarki, jest kluczowe do tego by pozycjonowanie było skuteczne. 

Gdy już przyporządkowałeś frazy do treści (czyli docelowo do podstron), zaczynasz optymalizację SEO. Kluczowe elementy optymalizacji każdej podstrony to:

  • meta title – element który później widzisz w wynikach Google jako tytuł, czyli to w co klikasz w wyniku w wyszukiwarce

Musisz tam umieścić swoje słowa kluczowe.

  • nagłówek H1 – to jedna z najważniejszych treści każdej podstrony

H1 to techniczny atrybut kodu HTML, często można go poznać jako treść  umieszczona największą czcionką na stronie, znajdująca się na początku każdej podstrony. Stwórz go ze słów kluczowych, które najlepiej opisują Twoje podstrony. Warto by znalazły się tam słowa kluczowe, które są najczęściej wyszukiwane dla optymalizowanej tematyki treści podstrony.

  • linkowanie wewnętrzne – to treść linków, które widzisz na stronach

Ważne jest to w jaki sposób prowadzisz użytkowników oraz algorytmy oceniające pozycjonowanie podstron, pod kątem tekstów odnośników. Hiperłącza, np w menu, treściach, czy stopce strony przekazują informację do Google, jaka jest tematyka podstrony, do której  przechodzimy klikając w link. Jeśli linkujesz na frazę „czytaj więcej”, to treść linka nie przekazuje żadnej konkretnej informacji algorytmom, które oceniają pozycjonowanie podstrony do której prowadzi link. Jeśli dodasz link w postaci konkretnej nazwy usługi/produktu (takiej jaką wpisują użytkownicy do Google), algorytmy wyszukiwarki będą wiedziały jaka jest tematyka podstrony pod klikanym linkiem i tekst odnośnika będzie pozycjonował linkowaną podstronę w Google.

  • treść – klucz do całego sukcesu w Google

Wysokiej jakości treść na stronie, to podstawa by znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Co oznacza wysokiej jakości treść? To nic innego jak cała zawartość Twoich podstron, która daje  odpowiedź użytkownikom zadającym pytania. Treść w tym przypadku nie musi być wyłącznie tekstem, mogą być to też grafiki czy filmy. Ostatecznie chodzi o to by użytkownik trafiający na Twoją stronę poznał odpowiedź na swoje pytanie zadawane do Google. 

  • siła marki – Google ufa stronom, które pracują na swój autorytet i szukają ich ludzie

Jeśli chcesz być wysoko w Google. Pracuj nad autorytetem firmy w świece realnym oraz publikuj informacje o swojej firmie i stronie w  Internecie podając przy tym link do swojej strony. Jeśli użytkownicy zaczną wyszukiwać nazwę Twojej firmę w Google, to znaczy, że autorytet Twojej marki i docelowo strony www, automatycznie wzrośnie. To znacznie ułatwi szybsze i wyższe pozycjonowanie Twojej witryny w Google.

  • linki zewnętrzne – wirtualne polecenia Twojej marki

Gdy w realnym świecie jesteśmy zadowoleni z usług  firmy, polecamy ją naszym znajomym. Podobnie jest w Internecie, jeśli kogoś polecamy, umieszczamy link do jego strony www, np na swojej stronie internetowej, czy blogu. Algorytmy Google widzą te linki i je zliczają. Im więcej poleceń-linków w sieci, prowadzących do Twojej domeny, tym większa szansa, że Twoje treści na stronie www znajdą się na szczycie wyszukiwarki. Warto też dodać, że powinny to być linki wysokiej jakości. Link prowadzący do Twojej domeny, pochodzący z zaufanej przez użytkowników Internetu strony, np WP.pl, będzie miał znacznie większą wartość wirtualnego polecenia, niż link z nowo założonej strony, której nikt nie zna.

Powyższe elementy są kluczowe do pozycjonowania Twojej strony w Google. Oczywiście elementów optymalizacji SEO jest znacznie więcej i im więcej z nich zoptymalizujesz, czyli poprawisz pod kątem wytycznych Google, tym Twoja strona będzie wyżej w wyszukiwarce. Przykładowe dodatkowe elementy optymalizacji SEO, które warto wymienić to:

  • dbanie o Crawl Budget domeny, czyli tego by Google widział na stronie te treści i podstrony, które mają wartość dla użytkowników, a tych które tej wartości nie mają, nie widział
  • dbanie by treści na stronie były unikalne, czyli teksty ze strony, nie pojawiały się na innych stronach www oraz na pozostałych podstronach w obrębie Twojej witryny
  • dbanie o ty by grafiki-zdjęcia, miały uzupełnione atrybuty ALT, czyli treści alternatywne opisujące zdjęcie, gdy się ono nie wczyta
  • dbanie o szybkość wczytywania strony www, czyli tego by użytkownicy nie czekali długo na załadowanie zasobów witryny
  • dbanie o łatwość w dostarczaniu kluczowych informacji, czyli tego by użytkownicy nie mieli problemów z odczytaniem najważniejszych treści na stronie
  • dbanie o nawigację na stronie, czyli tego by użytkownicy mieli łatwość w odnajdywaniu kluczowych informacji i przechodzeniu po stronie do innych podstron 
  • dbanie o rozwój strony, czyli tego by informacje i treści na stronie były aktualizowane na bieżąco
  • i jeszcze co najmniej kilkanaście elementów, na które zwracają uwagę algorytmy Google

Można samemu pozycjonować stronę jednak powierzenie tego procesu ekspertowi, który ma potwierdzone wieloletnie  doświadczenie w skutecznym prowadzenie kampanii SEO, daje gwarancję, że nie stracimy czasu i pieniędzy na usługi pozycjonowania. Wykorzystamy pełnię możliwości tej formy dotarcia do osób szukających naszych produktów, usług, lub po prostu treści.

Piotr Pawłoś SEO Expert

Piotr Pawłoś

Ekspert SEO z 15 letnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron w Google. Sprawdź moje referencje i powierz pozycjonowanie Twojej witryny specjalistom Agencji P&S.

AGENCJA P&S
POZYCJONOWANIE STRON

Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy grupą doświadczonych specjalistów z zakresu marketingu w Internecie. O naszych dokonaniach chętnie opowiemy podczas rozmów, możesz także o nich przeczytać w zakładce Portfolio. Posiadamy ponad 13-letnie doświadczenie w SEO oraz obsłudze klienta. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych i co ważne, uwielbiamy to, czym się zajmujemy. Poznaj nas i nasze zasady bliżej. Przez lata pracy w marketingu w sieci zdobyliśmy kompetencje oraz wypracowaliśmy metody, które przekładają się na sukcesy w pozycjonowaniu stron dla naszych Klientów. Z czego jesteśmy szczególnie dumni? Przekonaj się sam i zadecyduj, czy warto z nami współpracować.

15 lat doświadczenia w pozycjonowaniu stron
Ponad 500 zrealizowanych projektów SEO
100% skuteczności wzrostu widoczności stron

Poznaj nasze ATUTY

Wiedza i doświadczenie zdobywane latami

Wiedza i doświadczenie zdobywane latami

Kampanią pozycjonowania Twojej strony internetowej zajmie się Ekspert SEO z ponad 13-letnim doświadczeniem, mający w portfolio ponad 500 zrealizowanych projektów SEO, z imponującymi wynikami topowych pozycji na najtrudniejsze frazy w Polsce. Już na etapie ofertowania umożliwiamy zapoznanie się z osobą, która poprowadzi skuteczne działania dla Twojej strony.

Transparentność budżetu przeznaczanego na działania

Transparentność budżetu przeznaczanego na działania

Nasi Klienci otrzymują jasne informacje na co przeznaczany jest budżet zarezerwowany na działania SEO. To nie wszystko, każdy otrzymuje gwarancję, że część inwestycji przeznaczana jest na działania takie jak link-building, czy pisanie treści. Co miesiąc. Już podczas przedstawiania oferty wstępnie opiszemy podział wydatków, uargumentujemy poziom inwestycji i pozostaniemy transparentni przez cały czas trwania współpracy. Gwarantujemy cyklicznie działania, które będą  przekładać się na wyniki Twojej strony w Google!

Kontakt 24/7 Dbamy o Twój biznes także w weekendy

Kontakt 24/7
Dbamy o Twój biznes także w weekendy

Przykładamy dużą wagę do komunikacji. Wiemy, jak ważna jest informacja zwrotna. Wiemy też doskonale, że nasi Klienci, jako zapracowani przedsiębiorcy, nie zawsze mają możliwość rozmów w standardowych godzinach pracy. Pozostajemy do dyspozycji naszych Klientów również w weekendy, czy w godzinach wieczornych. Gwarantujemy, że na 95% wiadomości odpowiadamy w przeciągu godziny, a na wszystkie w maksymalnie 24. To Ty decydujesz także o formie komunikacji. Mail, telefon, MS Teams, Slack, a może WhatsApp? Nie ma problemu – dopasujemy się. A może cykliczne spotkania, lub wideokonferencje? Bardzo chętnie!

Indywidualna opieka Eksperta SEO

Indywidualna opieka Eksperta SEO

Gwarantujemy, że Ekspert, który rozpocznie współpracę z Twoją stroną, będzie ją kontynuował przez cały okres współpracy. Będzie to indywidualny opiekun i specjalista bezpośrednio odpowiedzialny za pozycjonowanie Twojej strony www. Nasi Klienci mają bezpośredni kontakt z Ekspertem, także w niestandardowych godzinach, czy też w weekendy. Opiekun SEO, który zna proces pozycjonowania od pierwszych rozmów z Klientem, ma pełną wiedzę na temat potrzeb Klienta.

Prosta umowa i zasady współpracy

Prosta umowa i zasady współpracy

Na współpracę z Klientami patrzymy jak na kooperację, z korzyściami dla obu stron. Umowa na czas nieokreślony, krótkie terminy wypowiedzeń, brak kar umownych i maksymalnie uproszczone zapisy – tego możesz się spodziewać w dokumentach od nas. To wyniki, które osiągniemy dla Twojej strony, przekonają Cię do wieloletniej współpracy z nami.

Nowoczesne modele rozliczeń

Nowoczesne modele rozliczeń

Jesteśmy elastyczni w kwestii rozliczeń. Chętnie zaproponujemy i omówimy kilka modeli, w tym także model opłat regresywnych, który jest innowacją w branży SEO. Przy każdym modelu współpracy przedstawimy Ci korzyści, które zyskasz wraz z jego wyborem. Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie i komponujemy rozliczenie dopasowane do jego branży.

Raportowanie prac oraz skuteczności kampanii SEO

Raportowanie prac oraz skuteczności kampanii SEO

Podchodzimy do tej kwestii niezwykle drobiazgowo. Dane z Google Analytics czy Google Search Console sprawdzić  może każdy. Czy warto powielać te dane w pliku PDF przesyłanym co miesiąc? W raportach Agencji P&S  przesyłanych regularnie zobaczysz jakie dokładne działania podejmowaliśmy w minionym okresie, jakie linki pozyskaliśmy oraz jakie treści powstały dla Twojej strony, wraz z komentarzem Eksperta. Poznasz nasze plany na kolejne tygodnie współpracy. Pochwalimy się również wynikami, ale… te przecież widać będzie i tak gołym okiem po ilości kontraktów/zapytań, czy sprzedaży na Twojej stronie.

OFERTA

Z przyjemnością zajmiemy się pozycjonowaniem Twojej strony www. Zaufaj doświadczonemu zespołowi, który kompleksowo zadba o widoczność Twojej strony w Internecie.  W ramach współpracy zajmiemy się każdym z aspektów pozycjonowania, a są to:

Audyt
SEO

Przeprowadzimy go na początku współpracy. Pozwoli nam jeszcze lepiej poznać Twoją stronę, którą porównamy z konkurencją. Dokładnie zbadamy widoczność, możliwości zmian jakie daje Twój CMS, sprawdzimy linkowanie, które prowadzi do Twojej strony. Na tym etapie zadecydujemy o strategii działań na kolejne miesiące, a efekty tej pracy otrzymasz od nas w postaci dokumentu PDF.

Wdrożenia optymalizacyjne

Po wykonanym audycie koniecznie jest wdrożenie rekomendowanych zmian na Twojej stronie. Jest to niezwykle ważny proces, ponieważ dobrze zoptymalizowana strona jest podstawą do osiągania wysokich pozycji i rozwoju widoczności w Google. Nasz dział IT bezpiecznie wdroży niezbędne optymalizacje, a jeśli posiadasz swój zespół, skonsultujemy z nim naszą wizję.

Content Marketing

Stworzymy wartościowe treści na Twoją stronę www, które sprostają wymaganiom SEO i Klientów. Zbudujemy kompleksowy content plan oparty o keyword research (dobór słów kluczowych). Stworzone treści pozwolą generować coraz większą grupę internautów zainteresowanych Twoją ofertą. Przygotowane treści będą dla nich angażujące i przełożą się na konwersje.

Link-buliding

Przez cały czas trwania współpracy będziemy pozyskiwać linki zewnętrzne do pozycjonowania Twojej strony. To konieczny element pozycjonowania, szczególnie ważny w konkurencyjnych branżach. Skuteczny link-builidng wymaga dużej wiedzy. Bardzo ważny jest właściwy wybór domen, oceniając wcześniej ich potencjał pod kątem SEO. Stworzymy naturalny rozkład tzw. anchor tekstów, który zapewni stabilne pozycje w wyszukiwarce.

Reopotymalizacje

Cykliczna weryfikacja dotychczasowych działań i ich przełożenia na efekty jest bardzo ważnym elementem kampanii SEO. Nieustanna optymalizacja strony to klucz do osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarce. Takie działania wykonujemy regularnie, w zaplanowanych cyklach. Reagujemy  natychmiastowo na zmiany algorytmów w Google. Z detektywistyczną precyzją odnajdujemy najdrobniejsze błędy na stronie, korygując optymalizację.

Analiza danych

Opieramy działania SEO na podstawie wielowymiarowych analiz danych. Wykorzystujemy profesjonalne narzędzia do pracy, takie jak Screaming Frog, Google Search Console, Google Analytics, SENUTO, SEMSTORM, AHREFS, Semrush, Majestic, CopyScape, Siteliner, Answerthepublic, Ubersuggest i wiele innych. Dzięki umiejętnościom praktycznego pozycjonowania i ścisłym umysłom, potrafimy wyciągać logiczne wnioski z działania algorytmów Google.

CENNIK

Finalna cena za pozycjonowania strony jest sumą kosztów działań, w ramach prowadzonej przez nas kampanii SEO. Składa się na nią złożoność audytu SEO, którą liczymy w roboczogodzinach eksperta, ilość i rodzaj wdrożeń optymalizacyjnych, wymaganych do wdrożenia przez programistę, ilość oraz miesięczny koszt treści, które otrzymuje od nas Klient, ilość oraz miesięczny koszt linków zewnętrznych pozyskanych przez nas do pozycjonowania, zakres prac i wdrożeń w ramach comiesięcznych reoptymalizacji, zakres i ilość analiz wykonywanych co miesiąc by kampania SEO była skuteczna.

Audyt
SEO

Każda witryna www jest indywidualnym projektem i wymaga nieszablonowego podejścia do kampanii SEO. Wielowymiarowa analiza techniczna czynników onsite i offsite wraz z przygotowaniem wytyczych do optymalizacji, może zająć od 8 do 40 roboczogodzin eksperta SEO.

Wdrożenia opymalizacyjne

Złożoność prac optymalizacyjnych, rodzaj systemów zarządzania treścią (CMS) i skomplikowania wdrożeń, definiują ostatecznie, ile roboczogodzin potrzebuje programista, aby zoptymalizować stronę. Każdy  unikalny projekt, wymaga różnego zakresu optymalizacji.

Content marketing

Skuteczne pozycjonowanie wymaga przygotowania wysokiej jakości treści na stronę www. Ilość tekstu, eksperckie podejście do budowania contentu, jego optymalizacja, wpływają na pozycje w Google. Zakres prac copywritera, przygotowanie wytycznych przez Eksperta SEO to element kampanii.

Linkbuliding

Systematyczne wzrosty pozycji w Google muszą być poparte stałym dopływem linków zewnętrznych, prowadzących do pozycjonowanej domeny. Liczy się jakość linków, a nie ich ilość. W ramach linkowania Ekspert prowadzi analizy domen zewnętrznych oraz prowadzi proces ich pozyskania.

Reopotymalizacje SEO

Obserwacja efektów optymalizacji, budowania contentu i linków zewnętrznych, prowadzi do kolejnych reoptymalizacji witryny. Kalibracja kampanii SEO i pozycjonowania jest stałym elementem dzięki, któremu strona może rozwijąć się w wyszukiwarce Google.

Analizy danych

Skuteczny marketing internetowy musi bazować na wielowymiarowych analizach danych i wyciąganiu z nich logicznych wniosków. Począwszy od wyboru słów kluczowych, przez audyt SEO docelowej witryny i jej konkurencji, skończywszy na analizie efektów i statystyk z nimi związanych.

Sprawdź efekty naszej usługi pozycjonowania

Pozycjonowanie apteki

Pozycjonowanie apteki internetowej

Zobacz jakie osiągnęliśmy efekty SEO, pozycjonując aptekę internetową opartą na AngularJS. Wzrost widoczności słów kluczowych w zakresie pozycji 1-10, a więc TOP10 na poziomie 1080%.

Pozycjonowanie portalu newsowego

Optymalizacja SEO portalu newsowego

Spadek widoczności w Google dla portalu newsowego wiąże się ze spadkiem przychodów. Właścicielka portalu skorzystała z pomocy naszych ekspertów SEO, dzięki czemu przywróciliśmy wzrosty na poziomie 309% fraz w TOP10.

Pozycjonowanie sklepu ecommerce

Pozycjonowanie sklepu eccommerce

Skuteczne budowanie widoczności Google w sklepie internetowym od początku jego istnienia, warto powierzyć wyłącznie doświadczonym ekspertom. Zobacz jak można osiągnąć wzrost na poziomie od 0 do 2000 słów kluczowych w TOP10.

Pozycjonowanie strony gabinetu stomatologicznego

Pozycjonowanie strony stomatologa

Pozycjonowanie strony w branży zdrowia wymaga wiedzy na temat czynników E-A-T, o które szczególnie należy zadbać. My wiemy co trzeba zrobić, by strona stomatologa mogła osiągnąć wzrost od 0 do 800 fraz na pierwszej stronie wyników Google. Sprawdź nasz case study.

Pozycjonowanie portalu eksperckiego

Pozycjonowanie portalu eksperckiego

Nawet najlepsze treści tworzone przez ekspertów, powinny być optymalizowane i pozycjonowane. Synergia działań eksperta portalu oraz eksperta SEO może przynieść spektakularne efekty w Google. Zobacz jak udało nam się poprowadzić serwisów do wzrostów na poziomie 600% - od 6 000 do 23 000 fraz w TOP3.

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma

Prowadzenie biznesu lokalnego powinno iść w parze z marketingiem skierowanym na lokalny rynek. My o tym wiemy i prowadzimy Klientów lokalnych tak, by optymalizacja i pozycjonowanie Google Moje Firma była skutecznym rozwiązaniem sprzedaży. Zobacz nasze studium przypadku pozycjonowania Google My Business (GMB).

Pozycjonowanie Google Grafika

Pozycjonowanie w Google Grafika

Niektóre branże w Google powinny szczególnie zadbać o widoczność w kanale ruchu jakim jest Google Grafika. Część użytkowników wyszukując, przechodzi bezpośrednio do grafiki, aby wybrać stronę, która znajdzie się tam wysoko. Wiemy, które branże potrzebują szczególnego wsparcia w aspekcie grafik. Zobacz jak osiągnęliśmy 470% wzrostu kliknięć z tego źródła ruchu.

Usunięcie filtra algorytmicznego Google

Usunięcie filtra algorytmicznego

Czasami zdarzają się sytuacje gdzie strona traci zbudowana przez lata widoczność w Google. Jest to trudny czas, dla właściciela witryny. Każdą sytuację domeny w Google można odwrócić, wystarczy trafić na ekspertów, którzy wiedzą gdzie szukać przyczyny spadków. Zobacz jak pomogliśmy Klientowi odzyskać 100% widoczności po drastycznych spadkach w Google.

Pozycjonowanie sklepu dla niemowląt z artykułami handmade

Pozycjonowanie sklepu z artykułami dla dzieci i niemowląt handmade

Branże artykułów dla dzieci, w której konkurencja jest pokaźna, to zawsze trudne wyzwanie do pozycjonowania. My jednak mamy doświadczenie z najtrudniejszymi branżami i dzięki naszym działaniom sklep osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 115%, w okresie lipiec - wrzesień 2022, rok do roku.

Sprawdź opinie o naszych ekspertach

Źródła ruchu Google które pozycjonujemy

Google organic - ruch organiczny z wyszukiwarki Google

Google Organic

Pozycjonowanie wyników organicznych to jedna z najpopularniejszych usługa związanych z marketingiem internetowym w Google. Darmowe wyniki pozycjonowania zapewniają ruch z ogromnej liczby zapytań. Postawą usługi jest optymalizacja SEO oraz działania linkbuildingu i content marketingu.

Google grafika

Google Grafika

Pozyskiwanie ruchu dzięki Google Grafika to usługa dla stron, w których ważnym aspektem pozyskanie klientów jest wygląd produktu. Wysokie pozycje w zakładce Grafiki pozwalają na pozyskanie ruchu będącego potencjalnymi klientami sklepu / strony internetowej.

Google Moja Firma

Google Moja Firma / My Business

Każda firma lokalna powinna dbać o widoczność w lokalnych wynikach pozycjonowania. Zapewniają one stały dopływ klientów, chcących skorzystać z usług lokalnych przedsiębiorców. Wizytówka GMF jest tez miejscem gdzie potencjalni klienci weryfikują opinie o firmie.

YouTube - pozyskiwanie ruchu z serwisu YouTube

YouTube

Reklama Video to popularna forma dotarcia do potencjalnych klientów. Krótkie filmy wplatane w tematykę i zainteresowania użytkowników pozwalają dotrzeć do grupy potencjalnych klientów firmy. Warto skorzystać z tej formy marketingu firmy Google.

Rodzaje usług pozycjonowania stron w których się specjalizujemy

Pozycjonowanie sklepu ecommerce

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Budowanie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google.pl, a także jej zagranicznych odpowiednikach, to jedna z naszych specjalizacji. Kampanię marketingu online rozpoczynamy od stworzenia dedykowanej strategii SEO, której celem jest maksymalizacja wykorzystania potencjału sklepu.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie long tail

Usługa pozycjonowania bez ograniczenia liczby fraz przynosi klientom najwięcej korzyści. Dzięki takiemu podejściu do usługi, strony www, zyskuję widoczność na setki a często tysiące fraz w każdym z przedziałów pozycji takich jak TOP3, TOP10, TOP20, TOP50.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne na ograniczonym obszarze

Wielu przedsiębiorców oferuje swoje usługi na ograniczonym obszarze, np w dużym mieście i jego okolicach. Wybór lokalnych fraz oraz typy źródeł ruchu, takie jak Google My Business, z których warto pozyskać zapytania, to podstawa przy tym rodzaju pozycjonowania.

Google Moja Firma

Pozycjonowanie w Mapach Google

Źródło ruchu jakim są Mapy Google jest świetnym uzupełnieniem pozycjonowania lokalnego. Właściwa optymalizacja mapki Google, połączenie jej ze stroną, budowanie wizytówek NAP, administracja postami, to część prac koniecznych przy promocji strony w Mapach.

Przykłady branż i usług dla których często realizujemy kampanie SEO i pozycjonowania

Pozycjonowanie branży architektów i biur projektowych

Pozycjonowanie architektów i biur architektonicznych​

Branża architektów i biur architektonicznych jest bardzo konkurencyjna. Każdy przedsiębiorca, który zajmuje się projektami domów, czy wnętrz, wie, że aby dotrzeć do klienta, konieczne jest stosowanie różnych form marketingu, w tym internetowego. Jako Agencja SEO, świadczymy szereg skutecznych sług dla architektów.

Pozycjonowanie adwokatów i radców prawnych

Pozycjonowanie adwokatów, prawników, radców prawnych, kancelarii adwokackich

Adwokaci, prawnicy, radcy prawni to liczna grupa przedsiębiorców świadczących kompatybilne usługi, w związku z czym konkurencyjność kancelarii należy do jednej z największych w sieci. Posiadamy bogate doświadczenie we współpracy z firmami świadczącymi usługi prawne.

Pozycjonowanie w branży OZE, fotowoltaika

Pozycjonowanie w branży fotowoltaiki, OZE i energetycznej

Szybo rosnąca popularność tańszej energii jaką oferuje fotowoltaika, panele słoneczne, pompy ciepła i ogólnie pojęte OZE, spowodowała wysokie zapotrzebowanie na usługi firm świadczących usługi w tym sektorze. Marketing internetowy słał się dla nich koniecznością, a my pomagamy przedsiębiorcom dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie w branży zdrowie, medycyna estetyczna

Pozycjonowanie w branży zdrowia, medycyny estetycznej i kosmetycznej

Korzystanie z usług medycyny estetycznej zarówno przez kobiety jak i mężczyzn w XXI wieku, nikogo już nie dziwi. Powstające kliniki medycyny estetycznej, salony urody, prywatne ośrodki zdrowia potrzebują profesjonalnego wsparcia w usługach marketingu online. Branża zdrowotna nie jest nam obca i na co dzień świadczymy pozycjonowanie dla klientów z tej branży.

Pozycjonowanie firm budowlanych i remontowych

Branża budowlana jest bardzo konkurencyjna w Polsce. Każdy kto prowadził remont, wie jak ciężko znaleźć fachowców, którzy przeprowadzą skuteczne prace budowlane w rozsądnej cenie. Mnogość podmiotów gospodarczych w branży budowlanej powoduje, że dotarcie do Klientów wymaga istnienia w Internecie. Znamy tę branżę i świadczymy profesjonalne usługi dla firm remontowych i budowlanych.

Pozycjonowanie firm z branży okna, drzwi, ogrodzenia

Pozycjonowanie w branży okna, drzwi, bramy, ogrodzenia

Wymiana okien lub drzwi, instalacja nowej bramy garażowej, czy ogrodzenia panelowego, to usługi z których korzysta wielu właścicieli mieszkań i domów. Dotarcie do Klientów szukających właściwej firmy świadczącej wymienione usługi jest jednym z elementów naszej codziennej pracy.

Pozycjonowanie stron w branży IT

Pozycjonowanie w branży IT, komputery, Internet

Rozwój nowych technologii i elektroniki pociągnął za sobą powstanie szeregu firm usługowych świadczących różne usługi z zakresu szeroko pojętego IT i GSM. Olbrzymia konkurencja wymaga od właścicieli biznesów, inwestowania w kanały sprzedaży jakimi są reklamy Ads i SEO.

Pozycjonowanie stron w branży klimatyzacja, rekuperacja

Pozycjonowanie w branży klimatyzacja, wentylacja

Instalacja klimatyzacji czy wentylacji to bardzo popularna usługa, szczególnie latem. Liczne grono podmiotów zajmujących się instalacjami wymaga od przedsiębiorców inwestycji w pozycjonowanie i inne usługi marketingu. Nasze doświadczenie w tej branży sprawia że klienci rozwijają swoje biznesy.

Pozycjonowanie stron z branży transportowej

Pozycjonowanie w branży transportu

Transport drogowy, kolejowy, lotniczy i usługi z nim powiązane jest w dzisiejszych czasach koniecznością. Firmy transportowe potrzebuję codziennego wsparcia w dotarciu do potencjalnych klientów, w czym im pomagamy poprzez kanały takie jak Organic Search.

Pozycjonowanie stron z branży nieruchomości

Pozycjonowanie w branży nieruchomości

Sprzedaż nieruchomości, wynajem, usługi związane z szeroko pojęta branżą nieruchomości, to popularna branża, korzystająca z różnych form reklam. Przez wiele lat w marketingu zebraliśmy solidne doświadczenie w świadczeniu usług dla firm związanych z nieruchomościami.

Pozycjonowanie stron z branży ogrodniczej

Pozycjonowanie w branży ogrodnicznej

Projektowanie ogrodów, oczek wodnych, czy przestrzeni a więc szeroko nazywanych usług w branży ogrodniczej, zyskały wraz zapotrzebowaniem ludzi na posiadanie domów. Rozwój branży developerskiej spowodował wzrost powstałych podmiotów związanych z gospodarką przestrzenną. Jako Agencja SEO/PPC, oferujemy usługi dla firm związanych z ogrodami.

Pozycjonowanie stron z branży elektroniki i telekomunikacji

Pozycjonowanie w branży elektroniki i telekomunikacji

Elektronika i telekomunikacja to wciąż rozwijające się sektory gospodarki, które napędzają rozwój wielu innych branż. Podmioty gospodarcze, które zajmują się usługami w tym sektorze, potrzebują rozwoju zasięgów by skalować biznesy, w czym im pomagamy.

Pozycjonowanie stron w branży biurowej

Pozycjonowanie w branży biurowej

Szeroko pojęta definicja firm w branży biurowej, obejmuje przedsiębiorstwa wspierające funkcjonowanie biur np : sprzątanie, podlewanie kwiatów, dostarczanie materiałów biurowych, wyposażenie wnętrz. Promocja takich firm jest dzisiaj koniecznością. Agencja P&S wspiera przedsiębiorców w pozyskaniu nowych klientów w tej branży.

Pozycjonowanie stron z branży szkoleniowej i coachingu

Pozycjonowanie w branży szkoleń i coachingu

Rozwój kompetencji menedżerskich i pracowniczych jest w dzisiejszych czasach koniecznością. Korzystanie z usług trenerów stało się nieodłącznym elementem rozwoju pracowników i pracodawców. W naszym portfolio posiadamy podmioty, które funkcjonują w tym obszarze.

Pozycjonowanie stron w branży motoryzacyjnej

Pozycjonowanie stron w branży motoryzacyjnej

Motoryzacja to nie tylko mechanicy ale szereg usług związanych z ciężkim sprzętem i jego wykorzystaniem. Wsparcie promocji strony www i usług mechaników oraz firm motoryzacyjnych jest dzisiaj koniecznością. Jako agencja marketingu internetowego, potrafimy skutecznie dotrzeć do grupy docelowej klientów z tej branży.

Pozycjonowanie stron w branży gastronomicznej i spożywczej

Pozycjonowanie w branży gastronomicznej i spożywczej

Gastronomia to podstawa funkcjonowania restauracji, barów, czy cateringu. Liczna grupa firm w branży spożywczej wymaga od nich korzystania z wielorakich form marketingu online, takich jak pozycjonowanie. Od wielu lat wspieramy takie biznesy w ich rozwoju.

Pozycjonowanie stron w branży rolniczej

Pozycjonowanie w branży rolniczej

Usługi związane z branżą rolniczą wymagają znajomości rynku i konkurencji. Branża rolnicza jest jedną z podstawowych w naszym kraju, dlatego wymaga wsparcia przez dodatkowe rodzaje promocji i budowania zasięgów firm rolniczych i okołorolniczych. Pomagamy firmom z tej branży w rozwoju ich biznesów.

Pozycjonowanie stron w branży finansowej

Pozycjonowanie w branży finansowej i ubezpieczeniowej

Na rynku są tysiące doradców kredytowych, inwestycyjnych lub ubezpieczeniowych. Konkurencja jest olbrzymia, dlatego tak ważna jest skuteczna reklama i pokazanie się jak najliczniejszej grupie potencjalnych klientów. Wiemy jak to zrobić.

Przykłady sklepów, dla których realizujemy kampanie SEO i pozycjonowania

Pozycjonowanie sklepu odzieżowego

Pozycjonowanie sklepów odzieżowych

Sklepy odzieżowe (z asortymentem dla kobiet, mężczyzn czy dzieci) są jednymi z najczęściej otwieranych i prowadzonych sklepów internetowych w Polsce. Olbrzymi potencjał, także w wyszukiwanych słowach kluczowych, przekłada się na gigantyczną konkurencję. Tylko sklepy odzieżowe z najlepszym marketingiem i pozycjonowaniem mają szansę na przebicie. Sprawdź nas!

Pozycjonowanie sklepu zoologicznego

Pozycjonowanie sklepów zoologicznych​

Sklepy z asortymentem dla zwierząt (takim jak karmy, akcesoria dla zwierząt) cieszą się niesłabnącą popularnością. Szeroki dostęp do każdego produktu, atrakcyjne ceny powodują, że właściciele czworonogów coraz częściej decydują się na zakupy online. Mnogość sklepów zoologicznych na rynku wymaga najlepszych technik SEO. Zobacz, co możemy zrobić!

Pozycjonowanie sklepu z obuwiem

Pozycjonowanie sklepów obuwniczych​

Kto teraz nie kupuje obuwia przez internet? Szeroka oferta, proste i szybkie zwroty zachęcają internautów do zakupów obuwia online. Olbrzymia ilość klientów wiąże się jednak z jeszcze większą konkurencją. Odpowiednie pozycjonowanie to jedna z dróg prowadzących do przewagi nad innymi sklepami online z obuwiem. Zobacz, jak robią to najlepsi.

Pozycjonowanie księgarni online

Pozycjonowanie księgarni internetowych

Książki w formie drukowanej, czytanej (audiobooki), a także w formie cyfrowej cieszą się olbrzymią, niesłabnącą popularnością. Tak duże zainteresowanie przekłada się na dużą liczbę księgarni internetowych. Aby móc prowadzić skuteczną sprzedaż trzeba w odpowiedni sposób dbać o widoczność organiczną i współczynnik konwersji. Dowiedz się jak.

SEO dla sklepu meblowego

Pozycjonowanie sklepów z meblami

Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepów meblowych to kluczowy krok w zapewnieniu im widoczności w gąszczu konkurencji. Nasza oferta pozwala skupić się na rozwijaniu Twojego biznesu, zapewniając skuteczne pozycjonowanie, które przyciąga klientów zainteresowanych pięknym i funkcjonalnym wyposażeniem wnętrz. Dzięki naszym profesjonalnym strategiom SEO, Twój sklep z meblami może osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i zyskać przewagę nad konkurencją.

Pozycjonowanie drogerii online

Pozycjonowanie drogerii internetowych

Dostępność produktów, szybka wysyłka i atrakcyjne ceny. To dlatego popularność drogerii internetowych ciągle rośnie wśród internautów. Dynamiczny, konkurencyjny rynek drogerii online wymaga sprawnych i skutecznych działań. Dowiedz się, co możesz zrobić samemu lub zleć to profesjonalnej i skutecznej Agencji SEO, która zwiększy sprzedaż w Twojej drogerii!

Pozycjonowanie sklepu narzędziowego

Pozycjonowanie sklepów z narzędziami

Wymarzona wiertarka w internecie dużo taniej. Jak, jako właściciel sklepu z narzędziami, wygrać walkę z konkurencję o większą liczbę klientów i sprzedaży? Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, co możesz zrobić samemu lub zdobądź wiedzę jak weryfikować postępy firmy od pozycjonowania sklepu narzędziowego. To proste!

Pozycjonowanie sklepów z zabawkami

Czy chcesz, aby Twój sklep sprzedał nie tylko przy okazji Dnia Dziecka i Świąt? Musisz popracować nad widocznością organiczną w Google. Wysokie pozycje sklepu, to gwarancja wysokiej sprzedaży przez cały rok. Czy wiesz jak to zrobić? Przeczytaj nasz poradnik o pozycjonowaniu sklepów zabawkowych i działaj lub zleć to rzetelnej firmie!

AGENCJA P&S
POZYCJONOWANIE STRON

Jak rozpocząć z nami współpracę w zakresie pozycjonowania?

Wystarczy pięć prostych kroków, przez które z największą przyjemnością Cię przeprowadzimy. Cały proces możemy zakończyć w jeden dzień. Zobacz, w jaki sposób rozpocząć z nami współpracę:

1

Kontakt z Twojej strony

Zadzwoń do nas, napisz, lub uzupełnij formularz kontaktowy na stronie.

2

Rozmowa z Account Managerem

Zadzwonimy do Ciebie maksymalnie w przeciągu godziny od Twojego kontaktu.

3

Przygotowanie i wysłanie oferty

Już w kilka godzin od rozmowy otrzymasz od nas spersonalizowaną ofertę.

4

Omówienie modelu współpracy

Omówimy ofertę w ten sam dzień, lub maksymalnie dzień po jej otrzymaniu.

Umowa w 5 prostych krokach

Jak rozpocząć z nami współpracę w zakresie pozycjonowania?
5

Podpisanie umowy i rozpoczęcie współpracy

Dobry kontakt z Klientem to dla nas priorytet. W każdym z pięciu kroków, kontakt to podstawa. Jesteśmy dostępni telefonicznie, mailowo, a także m.in. na WhatsApp. Wyślij nam wiadomość, a w przeciągu maksymalnie godziny skontaktuje się z Tobą nasz opiekun biznesowy. Będzie nam zależało na rozmowie z Tobą, abyśmy byli w stanie przygotować spersonalizowaną propozycję współpracy.

Analiza Twoich POTRZEB​

Przygotowanie rzetelnej oferty powinno być poprzedzone krótką konwersacją. W jej trakcie będziemy chcieli dowiedzieć się kilku rzeczy o Twoim biznesie, po to by jak najlepiej zrozumieć Twoje przedsiębiorstwo, sprawdzić aktualną kondycję Twojej strony i zrobić wstępny audyt. Sprawdzimy widoczność Twojej strony, profil linków, jakość i stopień optymalizacji technicznej. Porównamy ją z konkurencją, o której wskazanie również poprosimy. Te aspekty pozwolą nam przygotować wstępną strategię pozycjonowania Twojej strony, oraz umożliwią przygotowanie najlepszych słów kluczowych na początek pozycjonowania. To wszystko w konsekwencji umożliwi właściwą wycenę dalszych działań. Ofertę przygotujemy dla Ciebie w kilka godzin. 

Po otrzymaniu oferty z przyjemnością zaprosimy Cię na spotkanie, lub wideokonferencję. W jej trakcie omówimy przedstawioną propozycję, przedstawimy najważniejsze wnioski po wstępnej analizie strony. Na spotkanie możemy zaprosić Eksperta SEO, który będzie opiekował się Twoją stroną. Jest to cenna wiedza na temat Twojego serwisu. Serdecznie zachęcamy do tego typu spotkań. 

Podpisanie umowy kończy rozmowy handlowe i formalizuje naszą współpracę. Podpisaną umowę wystarczy nam odesłać mailowo i rozpoczynamy działania.

O co zapytamy?

Jakie są Twoje cele biznesowe?

Jakie są Twoje cele biznesowe?

Kto jest Twoją konkurencją?

Kto jest Twoją konkurencją?

Oferujesz usługi lokalne czy w całej Polsce?

Oferujesz usługi lokalne czy w całej Polsce?

Czy prowadziłeś kiedyś działania marketingowe?

Czy prowadziłeś kiedyś działania marketingowe?

Jaki posiadasz budżet na SEO i pozycjonowanie?

Jaki posiadasz budżet na SEO i pozycjonowanie?

Ile kosztuje pozycjonowanie?

W Agencji P&S do każdej wyceny podchodzimy indywidualnie. Abyśmy mogli przygotować wycenę, niezbędne jest poznanie Twojej strony i biznesu najlepiej jak tylko można. Dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do rozmów na etapie oferty. Kiedy zapoznamy się ze stroną, produktem lub usługą, a także poznamy Twoje priorytety i przeanalizujemy konkurencję, będziemy w stanie zaproponować wstępną strategię oraz wysokość inwestycji.

Jakie aspekty analizujemy?

Strona jest w budowie – czy warto na tym etapie decydować się na współpracę z agencją SEO?

Warto pomyśleć o wsparciu Eksperta z zakresu pozycjonowania stron, jeszcze w trakcie budowy strony, lub sklepu. Pamiętajmy, że serwis powinien być zbudowany według określonych zasad, które pozwolą na szybkie zindeksowanie wszystkich podstron przez wyszukiwarkę Google. Doświadczony pozycjoner pomoże w zbudowaniu poprawnego menu i drzewa kategorii, odpowiadającemu wyszukiwanym słowom kluczowym. Podpowie jak budować poprawne adresy URL. Zaproponuje stworzenie odpowiedniego linkowania wewnętrznego, czy na przykład zwróci uwagę na właściwą optymalizację grafik, oraz skontroluje szybkość działania serwisu. To dlatego dobrym pomysłem jest, aby osoba odpowiedzialna za SEO uczestniczyła w budowie strony od początku. Dzięki temu opublikujemy serwis po wszystkich poprawkach, po optymalizacjach i w pełni gotowy do procesu pozycjonowania. 

Strona jest w budowie – czy warto na tym etapie decydować się na współpracę z agencją SEO?

Na co zwrócić uwagę wybierając agencję SEO?

Wybór właściwej agencji nie jest łatwy. Na rynku działa coraz więcej firm oferujących działania z zakresu marketingu w sieci. Ich oferty zazwyczaj są mocno zróżnicowane. Nie tylko pod kątem wysokości inwestycji, ale także zakresu działań. Jak wybrać tą najlepszą? Spróbujemy udzielić kilku wskazówek, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę podczas rozmów z firmą pozycjonującą strony. Warto uzyskać informacje na poniższe pytania:

1

Czy Agencja zatrudnia doświadczonych specjalistów?

Doświadczenie w pozycjonowaniu jest przewagą. Najskuteczniejsi pozycjonerzy posiadają kilku, lub nawet kilkunastoletnie doświadczenie. Taka osoba jest gwarancją wyników i działań wielowymiarowych. Pracując z Agencją P&S masz pewność, że Twoją stroną będzie zajmował się Ekspert z wieloma sukcesami na koncie.

2

Ilu klientów przypada na jednego pozycjonera/ile projektów będzie prowadził mój pozycjoner?

Nie ma nic złego w tym, że jeden pozycjoner zajmuje się kilkoma, lub nawet kilkunastoma projektami. Jest to nawet wskazane, by weryfikować swoje działania i zmiany algorytmów w różnych branżach. Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie stron jest zajęciem czasochłonnym, a miesiąc ma zwykle 160 roboczogodzin. Dlatego najważniejsze jest, aby opiekun, odpowiedzialny za Twoją stronę miał czas na działania, analizy, wdrażanie nowych rozwiązań i szybki kontakt.

3

Czy agencja proponuje różne formy kontaktu oraz gwarantuje krótki czas reakcji na pytania?

Nie jest standardem, że agencja zobowiązuje się do odpowiedzi na pytania Klientów w określonym czasie. Tym bardziej, aby był to kanał odpowiadający Klientowi. W Agencji P&S na większą część pytań odpowiadamy w przeciągu godziny, również w weekendy i wieczorami. Działamy na mailu, slacku, WhatsAppie, telefonie. Jesteśmy do dyspozycji i dostosowujemy się do Klienta. Nie tylko podczas rozmów handlowych, ale w trakcie współpracy również.

4

Czy agencja przygotowując ofertę dobiera wstępne słowa kluczowe?

Właściwie dobrane frazy do pozycjonowania to klucz do sukcesu. Już na etapie oferty powinny się one pojawić. Pozwalają oszacować stopień trudności pozycjonowania, oraz umożliwiają dokładne wskazanie konkurencji w Google. W Agencji P&S przykładamy do tego dużą wagę. W każdej ofercie od nas, znajdą się słowa kluczowe, adekwatne do biznesu klienta i co ważne wyszukiwane przez internautów.

5

Czy agencja przygotowując ofertę przedstawia harmonogram działań oraz estymuje efekty?

Każdy chciałby wiedzieć za co płaci. Zwróć uwagę, czy w ofercie agencja przedstawia dokładny zakres działań oraz ich częstotliwość. Kolejnym ważnym aspektem są wyniki. Są one trudne są do oszacowania, szczególnie w pozycjonowaniu. Wiemy jednak, że w przypadku sukcesywnej pracy z domeną, która wcześniej została dokładnie przeanalizowana, da się estymować wyniki. W Agencji P&S otrzymasz estymacje już na etapie oferty.

6

Czy agencja umożliwia poznanie Eksperta, który zajmie się pozycjonowaniem mojej strony już na etapie oferty?

W Agencji P&S chętnie spotykamy się z przyszłymi Klientami. W tych rozmowach może uczestniczyć Ekspert, który docelowo, przez cały czas trwania współpracy, będzie pozycjonował Twoją stronę. Bez problemu zagwarantujemy także, że specjalista SEO nie zmieni się w trakcie tej współpracy. Kampania SEO to wieloetapowy proces, dlatego stały opiekun jest tak ważną jego częścią. Specjalista  zaangażowany w projekt pozycjonowania Twojej strony www, która zna go od podszewki, a więc też na etapie analiz i ofert, charakteryzuje najlepsze agencje SEO.

7

Czy agencja jasno przedstawia składowe inwestycji w pozycjonowanie strony?

Transparentność wydatków, to dla nas – w Agencji P&S – kluczowa kwestia. Otrzymasz od nas jasną informację, w jaki sposób wykorzystujemy budżet kampanii SEO. Co ważne, sporą część tej kwoty inwestujemy w wartościowe treści oraz linki zewnętrzne. Dokładnie to ustalimy na początku współpracy. Usługa SEO przynosi korzyści w dłuższej perspektywie czasu, dlatego tak ważne jest uczciwe podejście do przedstawiania kosztów inwestycji w ten kanał marketingu.

8

Czy agencja cykliczne raportuje swoje działania?

Raporty są bardzo ważne w procesie pozycjonowania. W Agencji P&S uważamy, że jedną z najważniejszych sekcji takich dokumentów powinna być informacja o faktycznie przeprowadzonych działaniach w minionym okresie. Mamy tu na myśli m.in. wykonane audyty, oraz wnioski z nich płynące, zamówione i opublikowane treści, oraz linki zewnętrzne.

9

Czy agencja ma proste umowy i krótkie minimalne okresy współpracy?

Uważamy, że dobra i skuteczna agencja broni się wynikami. Nasze umowy są proste i zawieramy je na czas nieokreślony z maksymalnie krótkim okresem wypowiedzenia. Bez żadnych kar.

DARMOWY poradnik SEO i pozycjonowania

O czym przeczytasz w darmowym poradniku SEO i pozycjonowania?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron www to szereg wykonywanych czynności onsite, a więc bezpośrednio w witrynie internetowej, oraz offsite, czyli poza witryną. Synergia tych działań wpływa na wzrost pozycji określonych słów kluczowych witryny w wyszukiwarce, zakładając skuteczność działań i stosowanych technik SEO. Nieodłącznym elementem procesu pozycjonowania jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, z której aktywnie korzysta ponad 95% użytkowników.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Skuteczny proces pozycjonowania to stały, miesięczny koszt, potrzebny na realizację działań, na który składają się: zakup treści do publikacji na stronie Klienta, zakup treści do publikacji artykułów sponsorowanych z linkami, roboczogodziny eksperta SEO, który tworzy i nadzoruje strategię,  roboczogodziny webmastera wdrażającego zmiany na stronie. To od ich skali zależy sumaryczna cena za pozycjonowanie. Zwrot z inwestycji w kanał marketingu internetowego jakim jest SEO, będzie widoczny w momencie, gdy strona znacząco zyska na widoczności i pozycjach w rankingu, co przełoży się na większe zainteresowanie produktami, lub usługami Klienta.

Koszt pozycjonowania strony w podejściu najbardziej ogólnym jest wypadkową kosztów wynikających z poniższych działań. Należy też uwzględnić koszt zakupu narzędzi wspomagających pracę w każdym z wymienionych aspektów. 

Parametry które mają wpływ na proces pozycjonowania oraz jego cenę

Każda witryna internetowa powinna być poddana weryfikacji jej potrzeb w każdym z wymienionych aspektów, by realnie oszacować potrzebne koszty do jej skutecznego  pozycjonowania. Prawidłowo wykonana analiza warunków początkowych strony i zapotrzebowania, to transparentne rozliczanie wynagrodzenia za usługi SEO.

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Czas na osiągnięcie satysfakcjonujących efektów pozycjonowania zależy od licznych czynników związanych z warunkami początkowymi, które strona posiada w chwili rozpoczęcie kampanii pozycjonowania. Efekty można estymować według zakresów czasowych:

  1. Reakcja algorytmów na optymalizację strony (0-3 miesiące)
  2. Kalibracja optymalizacji i linkbuilding (4-12 miesiący)
  3. Utrzymanie wysokich pozycji (13 – ∞ miesięcy)

Szczegóły opisujemy w dalszej części treści poradnika.

Warunki początkowe domeny i strony, sprzyjające szybszym efektom SEO:

Spełnienie powyższych elementów przez domenę i stronę, znacząco ułatwia proces pozycjonowania i tym samym skraca czas osiągania poprawy pozycji i widoczności pozycjonowanej strony w Google.

Warto podkreślić, że czas pozycjonowania przekładającego się na osiągnięcie zamierzonych efektów, zależy też od wyboru słów kluczowych pod kątem, których będzie prowadzony proces. Konkurencyjne frazy, czy ogólne słowa kluczowe, znacząco wydłużają ten czas. 

W praktyce, po wdrożeniu optymalizacji SEO oraz treści, a następnie ich zindeksowaniu przez boty Google, strona zmieni stan widoczności na zoptymalizowane słowa kluczowe, dzieląc je na zestawy fraz, które zajmą pozycje w wynikach:

Możliwe jest osiągnięcie wysokich pozycji fraz bardzo szybko, np już następnego dnia po zmianach na stronie. Będą to jednak najczęściej słowa o niskim wolumenie wyszukiwań, a więc generujące mniej wyświetleń i kliknięć z wyszukiwarki. Frazy o większej konkurencji, które zajmą pozycje w przedziałach 11-40 będę wymagały cyklicznych działań, reoptymalizacji, prac związanych z linkbuildingiem. Właściwy proces pozycjonowania tych fraz będzie skutkował poprawą ich pozycji w Google. Zanim wejdą do pierwszej dziesiątki, czy trójki wyników, minie co najmniej kilka tygodni, a często miesięcy, w zależności od skali wymaganych prac nad nimi oraz ich konkurencyjności.

Frazy, które po optymalizacji osiągną pozycje w wyszukiwarce, w przedziale 41-100 to często nazywany long tail, a więc długi ogon. Będą to frazy z potencjałem, które należy lepiej zoptymalizować, by osiągały wyższe pozycje.

Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania?

Efekty w pozycjonowaniu są zazwyczaj różnie interpretowane przez Agencję SEO, oraz Klienta. Jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez Klientów i jest ono zasadne, ponieważ inwestowane środki w kampanię SEO, powinny się zacząć zwracać w momencie, gdy strona osiągnie zaplanowane cele w Google. Efekty pozycjonowania z perspektywy Agencji SEO można podzielić trzy etapy.

1

Reakcja algorytmów na optymalizację strony (0-3 miesiące)

Po wdrożeniu optymalizacji i treści w witrynie, następuję reindeksacja strony i przeliczenie rankingu dla niej pod kątem zmian. Efektem tego etapu jest zwiększenie widoczności witryny w Google, który można obserwować poprzez poprawę pozycji fraz w wyszukiwarce, w każdym przedziale jej widoczności: TOP3, TOP10, TOP50. Są to pierwsze efekty kampanii SEO i pozycjonowania. Zazwyczaj są one widoczne do 3 miesięcy od wdrożenia optymalizacji i treści. W przypadku słów kluczowych o mniejszej konkurencyjności, efekty w postaci wejścia do TOP10, mogą pojawić się od razu po przeindeksowaniu strony. W przypadku średniej trudności słów kluczowych, okres trzech miesięcy jest wystarczający by pojawiły się pierwsze efekty pozycjonowania.

2

Kalibracja optymalizacji i linkbuilding
(4-12 miesiący)

Po pierwszym kwartale od wdrożeń można zaobserwować stabilizację pozycji witryny w Google. To znak, że strona została przeindeksowana przez boty Google i aby mogła dalej awansować w wynikach potrzebna jest kalibracja optymalizacji. Polega ona na kolejnych ulepszeniach strony i zmianach takich jak, np rozbudowa treści, czy optymalizacja innych ważnych czynników mających wpływ na SEO. Wraz z reoptymalizacjami realizowany jest proces pozyskiwania linków zewnętrznych, które są wskazówkami świadczącymi o tym, że witryna jest polecana przez użytkowników Internetu. Im lepsza jakość linków, tym większe zaufanie Google do polecanej strony. Na tym etapie efekty należy rozpatrywać jako cykliczne wzrosty pozycji fraz kluczowych, dla których prowadzone są intensywne działania. W zależności od trudności fraz, konkurencji, stopnia optymalizacji witryny, proces ten może trwać od 4 do 12, a nawet więcej miesięcy. W tym czasie kolejne słowa kluczowe powinny poprawiać swoje pozycje, a zakresy widoczności witryny w TOP3, TOP10, powinny notować większe ilości keywordsów.

3

Utrzymanie wysokich pozycji (13 - ∞ miesięcy)

Osiągnięcie wysokich pozycji w Google to oczekiwany efekt procesu pozycjonowania. Zdobycie szczytów w wyszukiwarce nie oznacza zakończenia prac nad stroną. Równie trudne i konieczne jest utrzymanie efektów w dłuższej perspektywie czasu. Wysokie wyniki fraz nie są gwarancją ich utrzymania, ponieważ wyszukiwarka ewoluuje, następują aktualizacje algorytmów, a konkurencja również chce osiągnąć TOP1. Jedynie kolejne skuteczne pracę ze stroną i jej promocją, dają szanse na utrzymanie osiągniętych efektów, które w perspektywie Klienta są tymi oczekiwanymi, ponieważ gwarantują odwiedziny użytkowników.  Na tym etapie właściwe podejście do kampanii powinno uwzględniać nie tylko utrzymanie osiągniętych efektów, ale też rozbudowę widoczności, zwiększanie potencjału strony poprzez rozbudowę witryny i jej treści.  Efekty pozycjonowania, o których zazwyczaj wspomina Klient i są przez niego oczekiwane, pokrywają się z trzecim etapem interpretowanym przez Agencję SEO. Edukacja Klientów zlecających usługę pozycjonowania dotycząca  powyższych etapów kampanii SEO, pomoże wspólnie osiągać jeszcze lepsze efekty współpracy.

Co daje pozycjonowanie strony?

Witryny internetowe mają różne cele funkcjonowania w sieci. Sklepy ecommerce sprzedają produkty, strony usługowe prezentują informacje o firmie i zakres usług, portale newsowe bazują na reklamach, a blogi i strony hobbystyczne edukują użytkowników. Wszystkie typy i rodzaje witryn www łączy jeden wspólny mianownik – użytkownik. Im więcej użytkowników odwiedza witrynę w sieci, tym większe są jej zasięgi i tym samym osiągane cele biznesowe. 

Celem pozycjonowania strony jest dotarcie do jak największej ilości użytkowników poprzez kanał ruchu jakim jest Google i jego bezpłatne wyniki wyszukiwania. Dzieje się tak gdy stronę można znaleźć w łatwy sposób w wynikach. Aby to się stało, linki do strony powinny się znaleźć jak najwyższej w wyszukiwarce, na tematyczny ze stroną, zestaw słów kluczowych. Rosnąca liczba fraz na jakie pozycjonuje się witryna, oraz coraz wyższe ich pozycje, gwarantują wzrost ilości kliknięć i wyświetleń strony, a te z kolei przekładają się na efekty biznesowe takie jak: 

Na podstawie danych Ministerstwa Cyfryzacji, ponad 90% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu. Zestawiając te informacje z monopolem Google w Polsce, możemy mieć pewność, że miliony Polaków na co dzień korzysta z wyszukiwarki w różnych celach. Pozycjonowanie własnej strony, sklepu, czy innej witryny www, jest w dzisiejszych czasach koniecznością i daje ogromne korzyści właścicielom witryn. Każdy kto poznał siłę Internetu, a przede wszystkim Google, wie że inwestycja w pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu. 

Jeżeli są Państwo zainteresowani poznaniem szczegółów oferty dotyczącej pozycjonowania, zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej wyceny.

Jak mierzyć efekty pozycjonowania?

Skuteczność kampanii SEO i pozycjonowania można mierzyć na kilka sposobów.

1

Weryfikując pozycje wybranych słów kluczowych w Google

Ta prosta metoda jest jednak nie do końca skuteczna, ponieważ pozycje wybranych słów kluczowych sprawdzane ręcznie, czy poprzez narzędzia do monitoringu pozycji fraz, mogą się od siebie różnić. Wpływ na taki stan rzeczy ma kilka czynników. Każdy użytkownik może otrzymać wyniki dedykowane tylko jemu, dlatego też ta metoda jest obarczona błędem, którego nie można wyeliminować i tym samym nie warto jej stosować.

Personalizacja wyników

Personalizacja wyników

Google serwuje wyniki dostosowane do historii wyszukiwania użytkowników. Jeżeli zatem użytkownik często odwiedza daną stronę internetową, może widzieć ją w wyszukiwarce o wiele wyżej niż jest rzeczywistości dla pozostałych użytkowników, co będzie zmieniało obraz efektów SEO.

Geolokalizacja wyników

Geolokalizacja wyników

Wyszukiwarka dba o użytkowników, starając się prezentować wyniki zbliżone do lokalizacji użytkownika. Weryfikacja lokalizacji IP komputera, z którego płynie zapytanie, lub częste wpisywanie słów kluczowych z uwzględnieniem lokalizacji, np “pozycjonowanie Wrocław” jest wskazówką dla algorytmów jakie wyniki powinien zobaczyć dany użytkownik. Dwa różne komputery w Polsce mogą otrzymać na to samo zapytanie zupełnie inny zestaw linków w Google.

Raportowanie prac oraz skuteczności kampanii SEO

Centrum danych tzw data center

Informacje o wynikach Google są przetwarzane przez serwery, tak zwane centra danych. Synchronizacji danych może mieć pewne opóźnienia, stąd też wyniki, które otrzymują użytkownicy mogą różnić się w związku z różnymi danymi zapisanymi na serwerach, które się jeszcze ze sobą nie zsynchronizowały.

2

Narzędzia Google - Analytics i Search Console

Dane zbierane przez Google Analytics i Search Console pochodzą bezpośrednio z wyszukiwarki i udostępnia je Google. Zbadamy w nich między innymi jak wygląda interakcja użytkowników i wyszukiwarki ze stroną internetową. 

Ilość kliknięć i wyświetleń strony zbadamy w raporcie skuteczności Search Console (dawniej Narzędzia dla Webmasterów), który agreguje zakres danych z ostatnich 16 miesięcy. Możliwość filtrowania danych, czy generowania z nich raportów, umożliwia analizę ruchu na stronie pod różnym kątem. Zbadamy w nim na przykład, jaki ruch pochodził z bezpłatnych wyników wyszukiwania, tzw Oragnic Search, czy też ile interakcji zapewnił kanał Google Grafika. Dodatkowo, to narzędzie pozwala zweryfikować wiele potencjalnych błędów na stronie, które zidentyfikowały algorytmy i boty Google.

Narzędzie jakim jest Analytics w wersji 3 i 4, pozwala śledzić zaangażowanie użytkowników poprzez liczne parametry i zaawansowane raporty. Oprócz samego ruchu z wyszukiwarki, mamy możliwość weryfikacji traficu pochodzącego z różnych źródeł, podzielonych na kanały ruchu.

Oba narzędzia, a więc Google Search Console i Analytics, pozwalają na miarodajną ocenę skuteczności prowadzonych działań SEO i pozycjonowania. Są to najczęściej stosowane narzędzia do oceny prac nad promocją strony w Internecie.

3

Analizatory widoczności SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH SEARCHMETRICS i inne

Symulację widoczności w Google można zbadać poprzez analizatory badające wyniki Google. Dwa najpopularniejsze polskie narzędzia do analizy widoczności to SEMSTORM i SENUTO. Posiadają one szeroką bazę fraz, dla których analizują widoczność stron internetowych w danych okresach czasu, prezentując ja na wykresach. Szczegółowe dane na temat pozycji słów kluczowych, w różnych jej przedziałach, które serwują wymienione narzędzia, pozwalają ocenić jak wyglądała widoczność witryny w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat. Chcąc zbadać widoczność zagranicznych stron www, warto skorzystać z narzędzi takich jak AHREFS, SEMRUSH, czy SEARCHMETRICS, które zobrazują historię zmian w wynikach Google dla wielu krajów w Europie i na świecie.

Tego typu analizatory, często służą do weryfikacji procesów pozycjonowania stron konkurencyjnych, dla których nie ma możliwości wglądu w narzędzia statystyczne, takie jak Analytics i Search Console.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to zestaw działań onsite i offsite będących wskazówkami dla algorytmów Google, do prawidłowego sklasyfikowania poszczególnych podstron witryny, na wybrane słowa kluczowe. Według informacji pracowników najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, istnieje co najmniej 200 czynników rankingu, które klasyfikują witryny internetowe, by potem wyświetlić najlepiej dopasowany zestaw linków, w ramach wyszukiwanych słów kluczowych, a więc zapytań trafiających do wyszukiwarki.

Skuteczne pozycjonowanie polega na zastosowaniu sprawdzonych metod optymalizacji strony i treści w nich dostępnych, w połączeniu z działaniami poza witryną, jakimi jest np link building

Proces pozycjonowania należy rozpocząć od zbadania warunków początkowych domeny i strony. Profesjonalne agencje SEO, wiedzą jak ważne jest pozyskanie wiedzy na ten temat, już na początku kampanii, by świadomie podejść do strategii w dalszych etapach prac nad stroną.

Na czym polega pozycjonowanie?

Czynniki, na które koniecznie należy zwrócić uwagę to:

Zestawienie tych informacji na bazie doświadczeń, z szeregiem domen i stron www, pozwala wyciągnąć wnioski i określić prawidłową strategię kampanii pozycjonowania.

Etapy pozycjonowania

Proces pozycjonowania dzieli się na 10 etapów:

1

Analiza konkurencji

Przed rozpoczęciem działań SEO należy dogłębnie poznać stronę, oraz jej cele biznesowe. Mając świadomość z jaką witryną internetową przyjdzie nam pracować i co jej właściciel chce osiągnąć poprzez pozycjonowanie, zestawiamy nabytą wiedzę z bezpośrednią konkurencją w wynikach Google, ale również z pośrednią w postaci witryn, które znalazły się w wynikach Google na interesujące nas frazy, lecz realizują inne cele biznesowe. W obu przypadkach witryny te będą konkurencją pozycjonowanej strony. Świadomość z kim konkurujemy i analiza domen, oraz stron konkurencji, pozwoli określić ilość i koszty działań jakie są potrzebne, np jeśli chodzi o wymagane ilości treści do przygotowania, lub domeny do pozyskania backlinków.

2

Przygotowanie indywidualnej strategii kampanii SEO

Określenie właściwej strategii w procesie pozycjonowania jest jednym z kluczy do końcowego sukcesu. Błąd na tym etapie spowoduje, że cele pozycjonowania nie zostaną osiągnięte, a koszty poniesione na kampanię SEO, nie zwrócą się. Na tym etapie ważne jest podjęcie decyzji, m.in pod kątem rozbudowy strony o nowe treści i podstrony, przebudowy menu, czy funkcjonujących procesów, a także kluczowych zmian, które będą wymagane, aby witryna zyskiwała pozycje i widoczność w dalszych etapach pozycjonowania. Profesjonalna agencja SEO, która zrealizowała wiele skutecznych kampanii promocji w bezpłatnych wynikach Google, wie jak podejść właściwie do tego etapu.

3

Dobór odpowiednich słów kluczowych do promocji

To etap równie ważny jak sama strategia. Frazy o niskim wolumenie wyszukiwania, nawet po osiągnięciu dla nich wysokich pozycji w Google, nie sprowadzą na stronę dostatecznie dużej ilości użytkowników, przez co będzie można zapomnieć o zwrocie z inwestycji. Zbyt ogólne frazy o dużej konkurencyjności, to również błędne podejście na początkowym etapie pozycjonowania. Osiąganie dla nich wysokich pozycji będzie czasochłonne, przez co fundusze przeznaczane na tę formę marketingu zostaną przepalone. Właściwie dobrane słowa kluczowe uwzględniają realizm osiągnięcia dla nich wysokich pozycji w sensownym czasie. Dobrze dobrana ilość wyszukiwań keywordsów jest równie ważna, ponieważ po osiągnięciu zamierzonego celu, a więc TOP10, czy TOP3, będą one generowały znaczący ruch z wyszukiwarki. Ważnym elementem doboru fraz jest zbadanie intencji użytkowników na wybrane słowa. Jeżeli intencja w wynikach na daną frazę, pokrywa się z naszą witryną, to znak, że nasza witryna spełni oczekiwania Internautów w momencie uzyskania pierwszej strony wyników na te frazy.

4

Audyt SEO i jego wdrożenia

Optymalizacja techniczna strony jest bardzo szerokim pojęciem. Aby strona mogła się skutecznie pozycjonować, musi przejść kompleksowy audyt SEO, który wykaże szereg błędów do poprawy. Branża SEO ma do wyboru wiele profesjonalnych narzędzi do analizy technicznej strony. Poddając witrynę do badania przez SEOcrawlery, specjalista zbierze informacje o takich elementach technicznego SEO jak:

Na bazie zebranych informacji, Ekspert od pozycjonowania zaproponuje rozwiązania optymalizujące szereg kluczowych elementów na stronie www.

Rekomendacje wynikające z audytu SEO trafiają do webmastera, lub programisty, który krok po kroku dostosowuje witrynę do zaleceń. Po wykonanej optymalizacji, strona powinna już tylko zyskiwać na widoczności w wyszukiwarce Google.

5

Optymalizacja treści

Google jest przede wszystkim wyszukiwarką treści. Użytkownicy doceniają wysokiej jakości teksty i chcą je znajdować wpisując zapytania do paska wyszukiwarki. Treści na stronie powinny przejść weryfikację pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek. Ilość powtórzeń fraz kluczowych, ilość tekstu, pokrycie semantyczne, frazy w nagłówkach, wewnętrzna i zewnętrzna unikalność tekstów, to kluczowe parametry pod kątem, których należy poddać analizie treści na stronie internetowej. Dostosowanie tekstów według standardów Google daje przewagę nad konkurencją i jest podstawą do budowania zasięgu w wyszukiwarce. Jednym z osobnych działów marketingu internetowego jest content marketing, który bazuje na rozbudowie treści.

6

Link building

Budowanie bazy linków zwrotnych wskazujących na domenę jest konieczne by witryna osiągała wyższe pozycje w wyszukiwarce. Ideą twórców algorytmów Google było ocenianie stron poprzez zliczanie linków, pojawiających się w Internecie w naturalny sposób. Użytkownicy, którzy doceniają wysokiej jakości treści, dzielą się linkami na stronach www, a te wskazują, które witryny są doceniane. Wraz z rozwojem popularności wyszukiwarki i sposobów pozycjonowania, link building jako czynnik rankingu był poddawany znaczącym manipulacjom, przez co algorytmy Google przeszły szereg ulepszeń, mających na celu wykrycie prób pozycjonowania. Linki nadal są jednym z bardzo ważnych czynników rankingu Google i budowanie mocnego, a zarazem naturalnego profilu linków zwrotnych, będzie nieodzownym elementem skutecznej strategii pozycjonowania. W dobie obecnych algorytmów, jakość backlinków stała się kluczowym elementem strategii pozycjonowania, a ocena witryn, z których warto pozyskać linki jest cenną wiedzą wśród Ekspertów SEO.

7

Analiza efektów optymalizacji technicznej i treści

Wdrożone zmiany na stronie wraz z nowymi treściami wymagają reindeksacji przez algorytmy Google. Boty aktualizują informacje o stronie i jej elementach optymalizacji, by po tym skonfrontować je z rankingiem. Po tym działaniu następuje przeliczenie rankingu, dla domeny, a efektem tego jest wzrost widoczności witryny i usytuowanie fraz na określonych pozycjach. Analiza efektów optymalizacji technicznej strony oraz treści, pozwala na wyznaczenie dalszych celów etapu pozycjonowania. Wiedza, na których pozycjach znalazły się słowa kluczowe po iteracji algorytmów i przeliczeniu rankingu, daje obraz działań jakie należy zastosować w kolejnych pracach nad pozycjonowaniem strony, dla fraz, które nie osiągnęły najwyższych pozycji, lub pierwszej strony wyników Google. Analityczne myślenie, umiejętność obróbki wielu danych i zestawień, pomogą w kalibracji działań naprawczych i wyciąganiu wniosków w dalszym etapie kampanii SEO.

8

Wyciąganie wniosków z wykonanych działań

Analiza związków przyczynowo-skutkowych jest nieodzownym elementem tego etapu pozycjonowania. Wykonane optymalizacje i obserwacja ich efektów, pozwalają wyciągać wnioski do dalszych prac ze stroną. W tym kroku ważne jest prawidłowe zweryfikowanie skutków jakie wniosły zastosowane optymalizacje poszczególnych elementów technicznego SEO, która zmiana miała mniejsze, a która większe przełożenie na awans, lub spadek w rankingu danego słowa kluczowego. Prawidłowa interpretacja działania algorytmu i poszczególnych czynników rankingu, pozwala kalibrować elementy optymalizacji w dobrym kierunku. Obserwacja widoczności podstron, które osiągnęły wzrosty, skoków pozycji poszczególnych fraz i ich dynamika. Między innymi na te elementy należy zwrócić uwagę, aby wyciągać prawidłowe wnioski na przyszłość.

9

Kalibracja działań SEO

Na tym etapie wiemy już na jakich pozycjach usytuowała się strona po optymalizacji, które z fraz znalazły się na pierwszej stronie Google, a które wymagają dalszych prac związanych z optymalizacją treści i elementów technicznego SEO oraz linkbuildingu. Frazy oraz podstrony, którym daleko do wysokich pozycji, wymagają ponownej analizy pod kątem każdego z czynników rankingu. Ponowny audyt SEO jest konieczny, by zebrać dane do analizy. Przygotowanie nowej strategii pod kątem pozycjonowania, wdrożenie działań onsite i offsite musi zostać zrealizowane, jeśli chcemy osiągnąć szczyt wyników Google.

Powtarzany cykl działań wymienionych w punktach 1-9

Praca z kampanią SEO i pozycjonowania to nieustanne analizy, wyciąganie wniosków oraz  wdrażanie działań mających na celu rozwój widoczności witryny, a także osiąganie najwyższych pozycji na poszczególne słowa kluczowe. Im więcej szczegółów na stronie zostanie zweryfikowanych i dostosowanych do wytycznych wyszukiwarki Google, tym lepsze końcowe efekty procesu pozycjonowania. Niemałe znaczenie w jakości i czasie osiąganych efektów ma również moc i zaufanie domeny w perspektywie algorytmów. Silne domeny będą szybciej zdobywać szczyty wyników, nawet pomimo mniejszego stopnia optymalizacji technicznej. 

Bardzo często weryfikacja skuteczności działań SEO przychodzi wraz z aktualizacjami algorytmów Google. W ciągu roku wyszukiwarka kilkukrotnie przechodzi większy update, który ma wpływ na widoczność wielu witryn w wynikach. Właściwie prowadzone działania SEO będę premiować witrynę, także podczas tych niezapowiedzianych aktualizacji.

Czynniki rankingowe – jakie są i jak wpływają na pozycjonowanie stron

Google, aby stworzyć listę wyników stron bierze pod uwagę tysiące aspektów w obrębie witryn internetowych. Są to tzw. czynniki rankingowe. Jakie one dokładnie są – nie wiemy. Google nigdy nie podało ich do wiadomości publicznej, jednak SEO-wcy od lat zajmujący się pozycjonowaniem stron, doskonale wiedzą, które działania przekładają się na pozycje stron. Poniżej przedstawiamy listę, która powstała również w oparciu o wyciek danych z rosyjskiej wyszukiwarki Yandex, który miał miejsce 26.01.2023 roku. Jest to o tyle ważne, że wśród pracowników tej firmy znajduje się sporo byłych inżynierów z Google. Można więc zakładać dużą zbieżność czynników rankingowych Yandex z Google.

W celu uporządkowania czynników rankingowych, wprowadzimy podział na trzy kategorie:

1

Czynniki on-page

czyli aspekty techniczne w obrębie strony internetowej

2

Czynniki off-page

czyli wszystko to, co dzieje się poza stroną (w tym także linkowanie)

3

Czynniki behawioralne oraz funkcjonalność i użyteczność serwisów

czyli wszystko to, co wpływa na większy komfort i wygodę użytkowania strony przez internautów

Czynniki on-page:

Czynniki off-page:

Czynniki behawioralne oraz funkcjonalność i użyteczność serwisu:

Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich czynników rankingowych. Szacuje się, że Google używa ich ponad 2000. 

Jak się nauczyć pozycjonowania stron?

Wyszukiwarka Google nieustannie ewoluuje. Przechodzi zmiany od tych niezauważalnych, po znaczące, których nie da się przeoczyć. Większość materiałów w formie papierowej staje się dość szybko nieaktualna. Podstawy zazwyczaj są niezmiennie i pozwalają rozpocząć naukę pozycjonowania. Aby jednak skutecznie nauczyć się jak pozycjonować strony internetowe, konieczne jest zbieranie doświadczeń poprzez realizację, lub wsparcie kampanii SEO, od jej początkowego etapu. Przejście krok po kroku procesu pozycjonowania, zweryfikuje wiedzę teoretyczną. Obserwacja efektów optymalizacji technicznej, treści, oraz link buildingu pozwoli wyciągać pierwsze wnioski. Eksperci SEO często mogą pochwalić się portfolio z projektami SEO liczonymi w setkach. Zatem, aby nauczyć się pozycjonowania, potrzeba jak najwięcej praktyki, prowadzenia własnych projektów stron www, analizy działań z nimi związanych i wyciągania na ich podstawie wniosków.

Jak nauczyć się pozycjonowania

Platformy ecommerce a pozycjonowanie

Wyszukiwarka Google jest idealnym środowiskiem dla sklepów ecommerce. Sprzedaż internetowa z roku na rok bije rekordy, dlatego też kanał ruchu jakim jest Organic Search, to konieczność w dzisiejszych czasach. Pozycjonowanie sklepów internetowych nie różni się znacząco od pozycjonowania stron usługowych, czy blogów, natomiast specyfika ecommerce sprawia, że podejście do kampanii SEO sklepu, wymaga indywidualnej strategii opartej o możliwości, które oferują poszczególne platformy SaaS i Open Source. 

Do najpopularniejszych platform ecommerce w Polsce można zaliczyć:

  • Shoper
  • Shopify
  • Comarch
  • Sky-Shop
  • Prestashop
  • Woocommerce
  • Idosell
  • Magento
  • Sote
  • Shoplo
  • Redcart
  • Shopgold

Każda platforma sklepowa ma swoje wady i zalety. Z każdą z nich można uzyskać określone efekty SEO. Skuteczne rozwiązanie ecommerce powinno umożliwiać dostęp do modyfikacji najważniejszych elementów pod kątem optymalizacji. Im większe możliwości ingerencji w kod źródłowy, czy zmiany z poziomu panelu, tym więcej możliwości eliminacji problemowych kwestii SEO, które finalnie przełożą się na lepsze efekty pozycjonowania. Przyjazna SEO platforma ecommerce powinna pozwolić na:

  • edycję meta title każdej podstrony lub schematów dla typów podstron
  • edycję treści nagłówków H1-H3 każdej podstrony
  • umieszczenie indywidualnej treści na listingu kategorii, podkategorii, produktów i stronie głównej
  • zmianę adresów URL na przyjazne
  • administrację przekierowaniami, szczególnie 301
  • administrację plikiem robots.txt
  • administrację meta robots każdej podstrony
  • administrację atrybutami ALT i Title grafik
  • administrację struktury kategorii i podkategorii w menu
  • administrację linkowaniem wewnętrznym z menu, stopki, opisów
  • administrację tagami Canonical
  • administrację sekcją contentową typu blog, aktualności

Są to jedne z najważniejszych elementów, którymi możliwość zarządzania jest zasadna, ponieważ mają duży wpływ na widoczność w Google.

CMS a pozycjonowanie

Pozycjonowanie w Google to nie tylko sklepy internetowe, ale również strony usługowe i firmowe, blogi, platformy contentowe. W ich przypadku najczęściej wykorzystywane będę rozwiązania oparte na popularnych CMSach, a więc systemach zarządzania treścią. Często gotowe szablony stron internetowych oparte o znane CMS zachęcają do prowadzenia witryny w sieci. Łatwość zarządzania treścią, dodawania zdjęć i grafik, pozwala na szerokie zastosowanie CMSów w Internecie. 

Do najpopularniejszych rozwiązań opartych na CMS można zaliczyć:

Najpopularniejszym CMSem w Polsce i na świecie jest WordPress, który ma ogromne wsparcie od strony użytkowników. Właściwie nie trzeba być webmasterem, informatykiem, czy programistą, aby dobrze poruszać się  w tym środowisku. Wsparcie poprzez tysiące pluginów rozwiązujących właściwie każdy problem daje ogromne możliwości do budowania witryn o dużym zasięgu w Google.

WordPress jest platformą, którą można zaliczyć do najbardziej przyjaznych SEO. Umożliwia optymalizację każdego, nawet najdrobniejszego elementu na stronie, mającego wpływ na pozycjonowanie. Strony postawione na WordPressie pozycjonują się skutecznie dlatego są one najczęściej pierwszym wyborem gdy przyjdzie pora na zmianę strony. 

Pozostałe systemy CMS takie jak Joomla czy Drupal, cieszą się mniejszą popularnością, choć i one umożliwiają zarządzanie sekcjami i elementami na stronie, kluczowymi z punktu widzenia SEO.  

Nie wszystkie CMSy pozwalają na pełną ingerencję i modyfikacje pod SEO. Użytkownicy, którzy w praktyce spotkali się z Wixem, Weebly, czy Bloggerem, wiedzą, że pełna optymalizacja w ich przypadku nie będzie możliwa.

Czy słowo kluczowe w domenie ma znaczenie i wpływa na pozycjonowanie?

Tak, nazwa domeny ma znaczenie i może mieć pozytywny wpływ na efekty w Google. Aby wyjaśnić na czym polega wpływ domeny na pozycjonowanie, konieczne jest zrozumienie znaczenia słowa “brand”. Jest nim nazwa marki, firmy, świadomość o niej. Dla Google nazwa domeny to właśnie brand. Jeżeli zatem domena składa się wyłącznie ze słowa kluczowego, np pozycjonowanie.pl, to przy odpowiedniej konfiguracji optymalizacji na stronie, oraz profilu linków domeny, algorytmy klasyfikują zapytanie jako chęć znalezienia brandu i tym samym domena zostanie wyświetlona wysoko w wynikach, na słowo kluczowe z którego się składa.

Słowa kluczowe

Czy wystarczy stworzyć dobrej jakości treści, aby być wysoko w Google?

Nie wystarczy tworzyć jakościowych treści, aby być wysoko w wynikach. Nawet najlepsze treści muszą być poparte innymi wskazówkami dla Google, które dadzą sygnał algorytmom, że dana treść powinna być eksponowana wysoko w wyszukiwarce. Brak błędów w optymalizacji SEO witryny, znacząco pomoże w osiąganiu wysokich pozycji wartościowych treści. Mocnym sygnałem algorytmicznym, który pomaga osiągnąć pierwszą dziesiątkę wyników są linki zewnętrzne wysokiej jakości. Im więcej zaufanych domen linkujących do treści, tym szybciej treści znajdą się wysoko w wyszukiwarce.

Content marketing i jego rola w pozycjonowaniu

Czy po zmianie strony, wyniki w Google się utrzymają?

Prawidłowa migracja strony, która ma ugruntowaną widoczność w wyszukiwarce jest niezwykle ważna. Należy zadbać o każdy szczegół SEO podczas migracji, by finalnie obserwować wzrost widoczności. Podstawowym elementem przy migracji jest dopasowanie starej struktury strony, wszystkich funkcjonujących adresów URL do nowej, w przypadku zmiany adresów URL. Matryca przekierowań typu 301, ze starej struktury na nową, to priorytet. Przeniesienie treści, lub optymalizacja nowych, a także optymalizacja kluczowych sygnałów dla Google, będzie również konieczna. Po zmianie strony, widoczność i wyniki utrzymają się jedynie, gdy migracja uwzględni najważniejsze aspekty SEO.

Czy po zmianie strony pozycje w Google mogą spać?

Czy wiek domeny ma znaczenie?

Wiek domeny ułatwi proces pozycjonowania. O wiele szybciej i skuteczniej będzie realizowany proces pozycjonowania kilkuletniej domeny, która już posiada historię w sieci i poziom zaufania Google, np poprzez siłę brandu i naturalny profil linków, niż nowo zakupionej domeny, z czystym profilem linków zewnętrznych i mało znanym brandem. Domeny, których żywotność w sieci trwa krócej niż rok, budują w tym czasie budować zaufanie, a algorytmy uczą się brandu.

Wiek domeny

Czy ilość treści na stronie ma znaczenie?

Najczęściej tak, ale wynika to z innych aspektów niż samej ilości. Obszerne artykuły, które kompleksowo poruszają jakiś temat, będę lepiej się pozycjonowały niż artykuły krótsze, które opisują ten sam temat dosyć pobieżnie. Ilość treści ma pośrednie znaczenie. Ważna jest optymalizacja w słowa kluczowe, pokrycie semantyczne tematu, ilość nagłówków zastosowanych w treści, ich atrybuty Hx, formatowanie tekstu. Długie treści, przygotowane kompleksowo, uwzględniające zasady SEO, będą lepiej rankować w Google niż ich krótsze odpowiedniki. Jak zawsze od tej reguły są wyjątki, które bazują na zaufaniu i mocy domeny. Ugruntowana, długa historia domeny w połączeniu z optymalizacją linkowania wewnętrznego i mocnym profilem linków zewnętrznych, złamie zasadę długości treści.

Czy ilość treści na stronie ma znacznie?

Czy agencja może zagwarantować określone wyniki (pozycje) w wyszukiwarce Google?

Nie można zagwarantować określonych wyników, czy pozycji w wyszukiwarce. Algorytm działa w czasie rzeczywistym, co oznacza, że pozycje i ranking są wypadkową sygnałów zbieranych i przetwarzanych przez algorytmy w każdej chwili. Dodatkowo, według informacji Google, w ciągu roku wdrażanych jest ponad kilkaset mniejszych aktualizacji algorytmu, oraz kilka większych, które potrafią znacząco zmienić perspektywę widoczności każdej domeny w wynikach. Google często wdraża zmiany w algorytmach nie informując webmasterów o nich, przez co nie ma możliwości przygotowania się do ich skutków. Tylko systematyczna praca nad SEO strony, treściami i budowaniem jakościowego profilu linków, zapewni witrynie rozwój w wynikach i topowe pozycje.

Gwarancja wyników w pozycjonowaniu

Czy prędkość wczytywania strony ma znaczenie?

Od niedawna jest to jeden z czynników rankingu, choć w perspektywie całego algorytmu jest znacznie więcej elementów mających o wiele większy wpływ na SEO, niż sama prędkość. Szybkość ładowania strony należy rozpatrywać jako element UX, oraz pośredni czynnik SEO. Użytkownicy, którzy znajdą witrynę wysoko w Google i w ramach zapoznawania się z jej zawartością odczują problemy z prędkością a podstrony będą wczytywały się za wolno, lub nawet wcale, tacy użytkownicy wrócą do wyników Google i spędzą czas na stronach, które nie mają podobnych problemów. Będzie to sygnał dla wyszukiwarki, że witryna nie powinna się znaleźć tak wysoko w wynikach.

Czy prędkość wczytywania strony ma znaczenie przy pozycjonowaniu?

Czy certyfikacja Google Partners dotyczy też SEO?

Warto jasno podkreślić, że w SEO nie ma certyfikatów. Google Partners jest certyfikatem dla partnerów prowadzących kampanie Google Ads. Jest to zupełnie inna usługa, niezwiązana z pozycjonowaniem. Status Partnera Google w żaden sposób nie rekomenduje Agencji jako skutecznego Partnera pod kątem usług SEO i pozycjonowania.

Czy certyfikacja Google Partners dotyczy też SEO?

Czy można wypozycjonować stronę w niskim budżecie, np za 300 zł?

Pozycjonowanie to szereg czasochłonnych działań, a także inwestycji w treści, publikację linków, zmiany na stronie. Do tego należy uwzględnić koszty profesjonalnych narzędzi wspomagających te prace. Oczywiście można skorzystać z darmowych rozwiązań oraz samemu napisać treści, wdrożyć optymalizację, stworzyć zaplecze, na którym pojawią się publikacje z linkami do pozycjonowanej strony. Wszystkie te działania są jednak czasochłonne i wymagają specjalistycznej wiedzy. Wykonane prace bez świadomości, które z nich przyniosą określone efekty, mogą nawet zaszkodzić pozycjonowanej stronie. Koszty w postaci poświęconego czasu, ale też drobnych inwestycji będą o wiele wyższe niż 300-500 zł, dlatego warto jasno podkreślić, że 300-500 zł jest budżetem, który nie gwarantuje zwrotu z inwestycji.

Czy da się zrobić dobre pozycjonowanie za 300 zł

Czy można wypozycjonować stronę w krótkim czasie, np w 3 miesiące?

Czas osiągnięcia efektów w postaci wysokich pozycji w Google zależy od wielu czynników. Jeżeli chcemy wypozycjonować stronę postawioną na świeżej domenie, na bardzo ogólne i konkurencyjne frazy, trzy miesiące będzie zdecydowanie za krótkim okresem na osiągnięcie celu. W przypadku historycznej domeny, z mocnym profilem linków i średniej konkurencyjności słów kluczowych, po trzech miesiącach część fraz powinna osiągnąć pierwszą stronę wyników, zakładając możliwość wdrożenia pełnej optymalizacji witryny.

Czy da się wypozycjonować stronę w 3 miesiące

Czy współdzielony hosting może mieć wpływ na pozycjonowanie?

Tak, otoczenie stron internetowych dla danego adresu IP może mieć wpływ na pozycjonowanie. Na współdzielonym hostingu, pod tym samym adresem IP znajduje się wiele domen o różnej tematyce. Może się zdarzyć sytuacja gdzie ten sam IP otrzymają witryny treściowo sprzeczne z polityką Google. Wyszukiwarka w takim przypadku może nałożyć filtr na konkretny adres IP, ograniczając tym samym możliwość rankowania w wyszukiwarce wszystkich witryn tego adresu IP. Dopiero zmiana IP odblokuje widoczność strony w wyszukiwarce.

Hosting a pozycjonowanie

Czy CTR w wynikach wyszukiwania jest czynnikiem rankingu?

CTR to współczynnik klikalności, liczony jako stosunek liczby kliknięć do wyświetleń strony w Google. Sztucznie podbijany CTR poprzez automatyczne boty klikające w wyniki, nie ma wpływu na pozycje. Ten czynnik nigdy nie został oficjalnie potwierdzony przez Google, natomiast istnieje znaczące prawdopodobieństwo, że przy odpowiednio dużej próbce danych pochodzących od realnych użytkowników, CTR może wpływać na pozycje.

CTR i wpływ na pozycje strony

Czy można wypozycjonować stronę bez linkowania zewnętrznego?

Tak, jednak dotyczy to niszowych słów kluczowych, które nie mają większej konkurencji w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia optymalizacja witryny, w połączeniu z optymalizacją treści i mocą domeny, przy założeniu pozycjonowania fraz o niskiej konkurencyjności, owocuje wysokimi pozycjami nawet bez linkowania zewnętrznego. Właściwe zastosowanie linkowania wewnętrznego podparte mocą i zaufaniem domeny jest w stanie wypozycjonować treści bez dodatkowego linkowania zewnętrznego do danej podstrony. Konkurencyjne słowa kluczowe i branże nie mają szans na przebicie się do TOP10 bez dodatkowej mocy linków zewnętrznych.

Linkowanie - czy da się robić SEO bez niego?

Czym się różni pozycjonowanie stron od SEO?

SEO to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek, a więc działania mające na celu dostosowanie strony do określonych przez Google, wytycznych dla webmasterów. SEO polega na sprawdzeniu wielu elementów, kluczowych z perspektywy algorytmów Google i dostosowaniu ich do zaleceń rekomendowanych przez Google.

Pozycjonowanie to szereg działań onsite (a więc SEO) oraz offsite, których celem jest osiągniecie wyższych pozycji witryny w wyszukiwarce Google, na określone słowa kluczowe. Dzięki pozycjonowaniu strona zyskuje popularność oraz jest częściej odwiedzana przez użytkowników. Pozycjonowanie bez dobrego SEO, a więc optymalizacji witryny, jest mniej skuteczne, niż odwrotnie. Dobrze zoptymalizowana strona www, będzie osiągała lepsze efekty w Google przy odpowiedniej strategii pozycjonowania. Synergia SEO i pozycjonowania musi być zachowana, aby skutecznie pozyskiwać ruch z wyszukiwarki Google.

Czym się różni seo od pozycjonowania

Czy SEO się kończy? Czy opłaca się inwestować w SEO?

Wieści o końcu branży SEO można usłyszeć co roku, szczególnie wśród społeczności związanej z reklamą i marketingiem. Prawdą jest, że SEO ma się bardzo dobrze, ale zmienia się z roku na rok. Ewolucja usług SEO oraz efektów, które można osiągnąć dzięki optymalizacji i pozycjonowaniu, wynika wprost z rozwoju wyszukiwarki Google. Jeszcze kilkanaście lat temu podstawą pozycjonowania był głównie linkbuilding ilościowy, który dzisiaj jest tożsamy ze spamem. Dawniej właściciele stron nie inwestowali w wysokiej jakości treści, czy dostosowanie witryn do wytycznych Google. Obecnie skuteczne SEO to inwestycja w jakość na wielu płaszczyznach: jakość strony, treści, backlinków, doświadczeń użytkowników. Inwestycja w SEO nadal się opłaca pod jednym warunkiem – bazuje na danych i skuteczności działań mierzonych poprzez ustalone KPI.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Skorzystaj z darmowej wiedzy SEO/PPC

Reklama w Google

Reklama w Google - ile kosztuje reklama firmy w Google?

Sprawdź jakie formy reklamy oferuje wyszukiwarka Google. Wybierz najlepsze źródło ruchu i zacznij zarabiać dzięki lepszej widoczności strony.

Pozycjonowanie stron cennik

Pozycjonowanie stron - cennik

Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w naszym artykule eksperta. Poznaj metody rozliczania pozycjonowania.

Reklama w internecie

Reklama w Internecie - czy promocja strony może być skuteczna?

Zobacz od czego warto rozpocząć przygodę z marketingiem w Internecie. Poznaj skuteczne metody budowania społeczności, użytkowników i sprzedaży.

Marketing internetowy

Marketing internetowy - czym jest, na czym polega i jakie są jego formy?

Chciałbyś rozwinąć swój biznes i usłyszałeś o marketingu internetowym? W naszym artykule dowiesz się czym jest i jak wspomaga rozwój biznesu.

Weryfikacja działań SEO

Weryfikacja działań SEO

Korzystasz z usługi pozycjonowania? Zobacz jak weryfikować firmę SEO oraz efekty kampanii pozycjonowania.

Wybór firmy do pozycjonowania

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony?

Agencje SEO oferują różne usługi i formy rozliczenia. Wybierz firmę do pozycjonowania, która będzie skuteczna. Dowiedz się na co zwracać uwagę przy wyorze usługodawcy.

Facebook Ads

Facebook Ads - co to jest i jak działa?

Reklama w Social Mediach to skuteczny sposób na rozwój sprzedaży firmy. Sprawdź czym jest Facebook Ads i jak może pomóc w rozwoju Twojej firmy.

Linkowanie zewnętrze

Co to jest linkowanie zewnętrzne i jaki ma wpływ na pozycjonowanie

Linkowanie zewnętrzne - jeden z bardzo ważnych elementów pozycjonowania strony www podczas kampanii SEO. Zobacz czym jest i jakie daje wsparcie w rozwoju widoczności.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne - co to jest i jak pomaga w pozycjonowaniu

Linkowanie wewnętrzne - bez niego nie można skutecznie pozycjonować słów kluczowych które wymagają czegoś więcej niż dodanie treści. Przeczytaj czym jest.

Kanibalizacja słów kluczowych w metatitle

Kanibalizacja słów kluczowych w meta title - co to jest i czy szkodzi SEO?

Czy słowa kluczowe powielone na wielu różnych podstronach mogę negatywnie wpływać na SEO witryny? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Thin content

Thin content SEO – czym jest i jak wpływa na widoczność strony w Google?

Czym są podstrony bez wartości dodanej? Zobacz jak wyodrębnić sekcje strony, które mogą mieć problem z thin content SEO.

Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę..