Google Ads - poradnik i oferta

Google Ads (wcześniej Google AdWords) to system reklamowy udostępniony przez wyszukiwarkę Google. Reklamy wyświetlane przez ten system są nieinwazyjne i dają możliwość dotarcia do bardzo szerokiej oraz dobrze sprecyzowanej grupy odbiorców. 

Według danych za styczeń- marzec 2022 roku, 96,02% polskich internatów korzysta z wyszukiwarki Google. Jeszcze więcej, bo aż 98,93% przypada wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych. W przeliczeniu na internatów to około 30 mln osób w samej tylko Polsce. To dlatego potencjał drzemiący w Google Ads jest tak duży.

Kampania Google Ads
Poprowadzimy dla Ciebie skuteczną kampanię w Google!

Korzyści płynące z kampanii Google Ads

Korzyści płynące z kampanii Google Ads
Ikona
Stały napływ nowych klientów

Google Ads to doskonały sposób na dywersyfikację metod pozyskiwania klientów. 

Natychmiastowe efekty

Twoja reklama w Google już w kilka chwil po włączeniu kampanii. Jeżeli nie masz chwili do stracenia, Google Ads są dla Ciebie! 

Mierzalność efektów

Stała kontrola wydatków, kosztów pozyskiwania leada lub sprzedaży pozwala mieć pod kontrolą ROAS oraz ROI.

Zobacz jak pracujemy

Kampanie Google ADS prowadzimy według zasad , które wypracowaliśmy i doskonaliśmy przez lata. Zaufaj ekspertom z wieloletnim doświadczeniem! 

OKREŚLENIE CELÓW

Czyli rozmowa: wyznaczenie priorytetów: sprzedaż, pozyskiwanie leadów, a może budowanie świadomości marki lub produktu? 

PRZYGOTOWANIE, KONFIGUROWANIE I URUCHOMIENIE KAMPANII

Dobór odpowiednich kampanii oraz narzędzi. Przygotowanie słów kluczowych, bannerów, treści reklam.  

STAŁA OPTYMALIZACJA WYNIKÓW

Bieżąca i stała kontrola kampanii reklamowych ich skuteczności oraz kosztów. Wprowadzenie zmian, przerzucanie budżetów. 

DZIAŁAMY SKUTECZNIE

Stała optymalizacja

Bazując na doświadczeniu, wiemy w jaki sposób optymalizować kampanie, by przynosiły największe korzyści. Łączymy optymalizacje i naszą wiedzę z kampaniami inteligentnymi.

Ikona

Kampanie inteligentne

Korzystające z algorytmów samouczących się na podstawie zachowań intenrautów.

Ikona

Kampanie ustawiane ręcznie

Z wykorzystaniem naszego wieloletniego doświadczenia i dobrych praktyk.

Ikona
Stała optymalizacja
PRZEPŁYW INFORMACJI

Dobry kontakt ze specjalistą to klucz do sukcesu

Kampanie reklamowa Google Ads wymaga szybkich reakcji. Nasi specjaliści są do dyspozycji klientów, by wdrażać zmiany związane ze zmianom priorytetów lub związane z nagłymi akcjami promocyjnymi. 

Priorytety w działaniu

Najpierw dobrze się poznamy. Poznamy na czym Ci najbardziej zależy, zapoznamy się ze specyfiką Twojego biznesu i Twojej branży. Sprawdzimy konkurencję i jej reklamy.

Ikona
Marketing w Google
Ikona

Bieżące zmiany

Prócz naszych własnych optymalizacji kampanii, czekamy na informacje od Ciebie o planowanych akcjach promocyjnych. Sukces zależy od wspólnych działań.

Zapraszamy do kontaktu, chętnie przedstawiamy ofertę prowadzenia Google Ads

Jakie są zalety Google Ads?

Google Ads (Google AdWords) jest obok pozycjonowania stron internetowych oraz kampanii reklamowych na Facebooku (Facebook Ads) jedną z najpopularniejszych form promocji stron w internecie. Ta forma reklamy niesie ze sobą bardzo dużo korzyści, a do najważniejszych zalet kampanii Google Ads należą:

1

Natychmiastowe efekty – po ustawieniu reklam oraz zasileniu konta lub podpięcia karty kredytowej, reklamy w Google Ads mogą od razu być wyświetlane. Oczywiście, system zazwyczaj potrzebuje chwili na weryfikacje reklamy, zazwyczaj trwa to jednak nie dłużej niż godzinę. 

2

Dokładne targetowanie odbiorów – poprzez właściwą optymalizację kampanii reklamowych, można utworzyć reklamę, która będzie trafiała do internautów najbardziej zainteresowanych daną usługą lub produktem. 

3

Kontrola wydatków i płatność tylko za „kliknięcia” w reklamę – w systemie Google Ads płatność odbywa się najczęściej w systemie CPC (cost per click). Oznacza to, że dopiero kiedy internauta kliknie w wyświetloną reklamą, określona kwota zostanie odjęta z konta reklamowego. W systemie można określić dzienny limit wydatków, dzięki czemu mamy pewność, że nie poniesiemy za dużych kosztów. 

4

Mierzalność efektów – kampanie Google Ads w łatwy sposób można zintegrować z Google Analytics. Bez problemów można mierzyć konwersje, sprawdzać najskuteczniejsze kampanie i na bieżąco wprowadzać optymalizacje. Warto nadmienić, że także w samym koncie Google Ads sekcja analityczna jest bardzo rozbudowana. Doświadczeni specjaliści PPC, potrafią z tych danych wyciągać mnóstwo cennych informacji, na podstawie których wdrażają zmiany na kampaniach uzyskując coraz lepsze wyniki.

5

Różne rodzaje reklam – Google Ads, to nie tylko reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google, wyświetlane na podstawie wpisanego słowa kluczowego. To również reklamy bannerowe, remarketingowe (tzw. reklama śledząca). Nie każdy o tym wie, ale Google Ads to także reklamy w serwisie YouTube. 

6

Przewaga nad wynikami organicznymi – reklamy w wyszukiwarce Google pojawiają się między innymi u góry, nad wynikami organicznymi. Google cały czas testuje także sposób prezentacji reklam, weryfikując CTR (klikalność vs. ilość zapytań). Co jest zrozumiałe, dąży do jak największej liczby kliknięć w swoje reklamy. 

Jakie są rodzaje kampanii reklamowych w Google Ads?

W systemie reklamowych Google Ads można tworzyć bardzo zróżnicowane kampanie reklamowe. Od reklam tekstowych, po banerowe (graficzne), aż po takie wyświetlenie w formie wideo. Poniżej lista tych najpopularniejszych:

Krok 1

Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania – kampania Search – podstawowa i najpopularniejsza forma reklamy Google Ads. Są to reklamy pojawiające się na górze i na dole wyników wyszukiwań, po wpisaniu określonej frazy przez internautę. Kolejność wyników reklam zależy od stawki ustalonej przez reklamodawcę. Stawki te są bardzo zróżnicowane i w zależności od branży mogą się wahać od 10 groszy do nawet kilkuset złotych za jedno kliknięcie. 

Krok 2

Reklamy graficzne – Kampania Display – wyświetlane w postaci grafik, banerów na stronach należących do sieci partnerskiej Google (GDN – Google Display Network). Najczęściej wykorzystywane są w celu poszerzania zasięgów lub zbudowania świadomości marki lub produktu wśród internautów. Do sieci GDN należy bardzo wiele serwisów. Są to wielkie portale, tak jak np. Interia czy Onet, ale także mniejsze strony. 

Krok 3

Reklamy wideo w YouTube – spoty reklamowe wyświetlenia przed lub w trakcie oglądania filmów w najpopularniejszym serwisie z filami YouTube. Reklamy te mogą mieć formę niepomijalnych tzw. bumper adsów lub dłuższą, którą można pominąć po kilku sekundach. Główną rolą takich reklam jest budowanie świadomości marki i produktu, wspomaganie sprzedaży. 

Krok 4

Reklama produktowa – kampania PLA (Product Listing Ads), Google Shopping – reklamy konkretnych produktów ze zdjęciem i ceną bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Reklamy te pojawiają się po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce w wynikach wyszukiwań oraz w zakładce „Zakupy”. 

Krok 5

          Reklama aplikacji – reklamy promujące aplikację ze sklepu Google Play. W tego rodzaju kampaniach wykorzystywane są informacje z aplikacji, a następnie wyświetlane w Google Play, YouTube, na kartach Discover oraz w innych serwisach należących do GDN. 

Krok 6

Remakreting – specyficzny rodzaj kampanii reklamowej, wyświetlanej na podstawie np. odwiedzonych stron przez internautę. Inna nazwa to reklama śledząca. Reklamy remarketingowe mogą być wyświetlane w postaci grafik w sieci GDN lub w wyszukiwarce jako reklamy tekstowe. Dobrze zoptymalizowany remarketing bardzo dobrze wspiera konwersje w sklepach. Przykładem może być remarketing dynamiczny – reklamy graficzne konkretnego produktu, który internauta przeglądał na sklepie www. 

Czym się różni kampanii Google Ads od pozycjonowania?

To dwie, niezależne i niewpływające na siebie rodzaje promocji stron w intrenecie. Obie formy można prowadzić niezależnie. Pozycjonowanie to proces długofalowy. Polega na optymalizacji stron, dodawaniu treści, które spowodują, że strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwań organicznych (naturalnych) w wyszukiwarce Google. Na efekty w pozycjonowaniu trzeba zazwyczaj długo czekać, ale są one trwałe jeżeli strona optymalizowana jest we właściwy sposób. 

Jeżeli chodzi o Google Ads, to efekty są niemal natychmiastowe. Już kilka chwil po uruchomieniu kampanii nasze reklamy mogą pojawiać się w określnych miejscach, tak długo na ile pozwala nam budżet. Google Ads to także wiele różnych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. To nie tylko wyszukiwarka, ale także strony partnerskie, czy serwis YouTube. To także różne formy reklamy takie jak bannery graficzne czy reklama remarketingowa. 

Czym się różni kampanii Google Ads od pozycjonowania?

Google Ads a optymalizacja strony pod kątem SEO

W teorii kampanie Google Ads i pozycjonowanie stron nie mają ze sobą zbyt wielu elementów wspólnych. Należy pamiętać jednak, że zarówno w SEO, jak i przy Google Ads właściwie zoptymalizowana strona ma bardzo dużo znaczenie. Prędkość wczytywania serwisu, dostosowanie do urządzeń mobilnych czy wartościowe treści odpowiadające robotom Google oraz treściom reklam pozwalają jednocześnie na zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych oraz na zwiększenie oceny jakości strony w kontekście wyświetlanych reklam. Dzięki wysokiej ocenie, strony przy niższych stawkach CPC mogą osiągać wyższe pozycje w reklamach w wyszukiwarce. Istnieje zatem synergia SEO oraz Google Ads i warto zadbać o właściwą optymalizację techniczną oraz contentową na swoim sklepie lub stronie www. 

Jakie dodatkowe możliwości daje kampania w Google Ads?

Przede wszystkim różnorodność sposobów docierania do potencjalnych klientów. Wspomnieliśmy już o kampaniach searchowych lub remarketingowych. Natomiast w Google Ads można również wyświetlać reklamy graficzne w serwisach należących do GDN o tematyce powiązanej z klientami reklamowego sklepu lub strony. Mogą to być fora tematyczne lub np. serwis o nurkowaniu, na którym umieścimy reklamy swojego sklepu ze sprzętem do nurkowania. Google Ads jest systemem stale rozwijanym. Pojawia się coraz więcej reklam zautomatyzowanych, takich jak DSA (Dynamiczna reklama w wyszukiwarce) lub Performance Max (oparta na algorytmach samouczących się). Reklamy stają się coraz bardziej skuteczne, trafiają do najwłaściwszych odbiorców, a jednocześnie są nienachalne i nie wywołują irytacji.

Jakie dodatkowe możliwości daje kampania w Google Ads?

Ile trwa kampania Google Ads?

Kampania Google Ads powinna być włączona cały czas. Sam Google rekomenduje ponadto, aby w pierwszych dwóch-trzech miesiącach prowadzenia kampanii przeznaczyć większą kwotę na ich prowadzenie. System dzięki temu dużo sprawniej nauczy się kiedy i w jaki sposób wyświetlać reklamy. Natomiast specjalista prowadzący kampanie będzie miał większą próbkę do analizy i wyciągania wniosków. Kampania Google Ads sprawdzi się znakomicie w biznesach sezonowych, takich jak np. szkoły językowe. Rekrutacje włączane są wraz z początkiem każdego semestru i trwają po maksymalnie 2 miesiące. Google Ads pozwala nam na włączania kampanii tylko w miesiącach kiedy jest to potrzebne. W innych biznesach rekomendowana jest ciągłość kampanii, która wpływa na skuteczność reklam oraz obniża stawki CPC. 

Ok

Ile kosztuje reklama Google Ads?

Inwestycja w kampanie Reklamowe Google Ads mają dwie składowe. Pierwsza, wiąże się z budżetem reklamowych. Jest to kwota w całości przelewana na konto Google Ads i przeznaczamy ją na tzw. kliknięcia. W zależności od branży będzie to kwota od 1000 zł do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Wszystko uzależnione jest od potencjału i konkurencji. Tak jak już wcześniej informowaliśmy, są branże, w których kliknięcie kosztuje kilkanaście groszy, ale są i takie, w których CPC to koszt rzędu ponad 100 zł. Sprawna obsługa i optymalizacja to możliwość obniżania kosztów kampanii przy zachowaniu ilości konwersji.
Druga składowa to prowizja agencji. W Agencji P&S nasze wynagrodzenie miesięczne za prowadzenia kampanii wynosi od 650 zł netto. 

Ile kosztuje reklama Google Ads?

Dlaczego warto powierzyć kampanię Google Ads specjalistom z Agencji P&S?

W Agencji P&S kampaniami reklamowymi zajmują się tylko doświadczeni i certyfikowani specjaliści z kilkunastoletnim doświadczeniem. Uważamy, że kontakt i płynna komunikacja to podstawa, dlatego nasi klienci mają bezpośredni kontakt z osobą prowadzącą kampanie. Dbamy o to, aby specjalista nie obsługiwał dużej ilości klientów jednocześnie, by zawsze miał czas na dogłębne analizy i podnoszenie skuteczności reklam. Na koniec szczegółowe raporty z danymi z kampanii oraz nieautomatycznymi prognozami i planami dotyczącymi rozbudowy i optymalizacji kampanii na przyszłość. 

Dlaczego warto powierzyć kampanię Google Ads specjalistom z Agencji P&S?

Czy reklamy w Google Ads są dla każdego?

Dużo zależy od branży, w której działa dany klient. Z naszego doświadczenia wynika, że są takie branże, dla których znacznie skuteczniejsze są reklamy np. za pośrednictwem Facebook Ads. Dotyczy to głownie tzw. branż miękkich, np. artykuły dla dzieci czy odzież. Chętnie jednak przeanalizujemy Państwa sytuacje i zarekomendujemy na etapie rozmów, który rodzaj reklam będzie dla Państwa najskuteczniejszy. Zapraszamy do kontaktu. 

Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę..