Pozycjonowanie w Google Grafika
Zobacz jakie efekty SEO osiągają nasi Eksperci!
Opis projektu
Wyszukiwarka Google posiada kilka segmentów umożliwiających wyszukiwanie. Jednym z nich jest Google Grafika, gdzie użytkownicy mogą znaleźć witryny poprzez zdjęcia zamieszczone na stronach. Sklepy internetowe w części branż, potrafią osiągać większy ruch z Grafiki niż organicznych wyników wyszukiwania. Omawiana kampania SEO jest jedną z tych, gdzie Google Grafika potrafi generować wiele kliknięć i tym samym pozyskiwać użytkowników zainteresowanych asortymentem sklepu. Celem kampanii SEO była poprawi widoczności sklepu w kanałach Organic Search oraz Google Grafika.
470%
wzrost ilości kliknięć w grafiki
Branża
Elektronika
Cel kampanii SEO
Wzrost ruchu z Google Grafika
Typ witryny
PrestaShop
Kroki milowe kampanii SEO
Analiza optymalizacji sklepu z uwzględnieniem kluczowych wytycznych pod kątem segmentu Google Grafika, wykazały liczne błędy optymalizacyjne, których naprawa dostosowuje grafiki pod kątem wyszukiwarki graficznej. Dwa milowe kroki kampanii:
Weryfikacja atrybutów alt i title, prawidłowa optymalizacja nazw grafik, ich otoczenia jako tematyczne treści, to część prac wykonanych w celu poprawy widoczności w Google Grafika.
Przygotowanie osobnych map XML dedykowanych grafikom i wgranie do Search Console w celu indeksacji.
Rezultaty kampanii
Dostosowanie kluczowych aspektów SEO ukierunkowanych na wyszukiwarkę Google Grafika, przyniosło oczekiwane skutki w postaci znaczących wzrostów ruchu i użytkowników z tego segmentu usług Google.
Dostosowanie grafik do najlepszych praktyk SEO zaowocowało znaczącą poprawą widoczności grafik w Google oraz ich wyświetleń.
Lepsza widoczność przełożyła się na kliknięcia. Wzrost o 470% potwierdził słuszność przyjętej strategii optymalizacji i pozycjonowania grafik.
Co sprawia, że osiągamy cele Klienta?
Fachowa wiedza z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron www, wraz z zaangażowaniem w kampanie, jak też współpracą z Klientami. Bogate doświadczenie pozwala nam wdrażać najlepsze rozwiązania i podejmować optymalne decyzje, by skutecznie zrealizować cele, które stawiają nam Klienci. Jasno przedstawione koszty budżetu SEO, który jest potrzebny do osiągnięcia celu, zasadności etapów, jakie musi przejść kampania, by zaczęła osiągać wyniki. Przejrzysty podział na prace po stronie Klienta i Agencji, a w związku z tym skuteczna komunikacja, to klucz do wspólnych sukcesów.
Dobra współpraca i przede wszystkim skalowalne wyniki, to coś na co liczyłem od początku współpracy i to otrzymałem.
Paweł
Właściciel