Usunięcie filtra algorytmicznego
Zobacz jakie efekty SEO osiągają nasi Eksperci!
Opis projektu
Portal społecznościowy składający się z kilkuset tysięcy podstron, w którym funkcjonowało niezabezpieczone forum internetowe z możliwością tworzenia profili użytkowników, wraz z linkami follow. Brak administracji forum i wiedzy dotyczącej jego wykorzystania pod kątem SEO, spowodował nałożenie kary algorytmicznej za nienaturalny oraz niskiej jakości profil linków kierujących do tematów i profilu użytkowników. Celem kampanii była analiza przyczyn spadków widoczności oraz wdrożenie działań naprawczych.
100%
powrót do widoczności sprzed spadków
Branża
Edukacja
Cel kampanii SEO
Przywrócenie widoczności po spadkach
Typ witryny
Autorski CMS
Kroki milowe kampanii SEO
Wiedza na temat działania algorytmów penalizujących witryny internetowe. Umiejętność wyciągania słusznych wniosków z aktualizacji algorytmu. Te elementy zadecydowały o skuteczności działań. Dwa kluczowe kroki milowe kampanii:
Prawidłowa ocena sytuacji witryny i wyciągnięcie właściwych wniosków z aktualizacji algorytmu.
Analiza profilu linków domeny i wyodrębnienie toksycznych domen linkujących do profili na forum internetowym.
Rezultaty kampanii
Stworzenie listy toksycznych domen oraz umieszczenie ich w pliku disavow tools domen, a następnie wsparcie reindeksacji linków, przyniosło oczekiwane efekty w postaci powrotów widoczności witryny.
Pełny powrót do widoczności sprzed spadków algorytmicznych bez dodatkowych działań, potwierdził skuteczność strategii SEO.
Oczyszczenie profilu linków z toksycznych odnośników, ustabilizowało widoczność witryny. Czysty, naturalny profil linków wzmocnił zaufanie do domeny.
Co sprawia, że osiągamy cele Klienta?
Szeroka wiedza z zakresu SEO, a więc optymalizacji i pozycjonowania stron www, idąca w parze z zaangażowaniem w projekty, jak również kooperacją z Klientami. Ogromne doświadczenie pozwala nam wdrażać jedynie skuteczne rozwiązania i podejmować optymalne decyzje, by skutecznie zrealizować cele, które stawiają nam Klienci. Prawidłowo skomponowany i omówiony budżet SEO, który jest potrzebny do osiągnięcia celu to podstawa. Klarowny podział na prace po stronie Klienta i Agencji, a co za tym idzie skuteczna komunikacja, to klucz do wspólnych sukcesów.
Niepokojący trend spadkowy został powstrzymany, dzięki czemu nasza strona znowu mogła być odwiedzana przez większą ilość użytkowników.
Adam
Właściciel