Keyword density – co to jest?

Spis treści

Keyword density zwana często po polsku „zagęszczeniem słów kluczowych”, to termin wykorzystywany w optymalizacji wyszukiwarek internetowych (SEO) do opisania procentowego udziału lub stosunku konkretnej frazy kluczowej w treści strony internetowej. Jest to miara, która pomaga specjalistom SEO i właścicielom witryn ocenić, jak często określone słowo kluczowe lub fraza kluczowa pojawia się w stosunku do ogólnej liczby słów na stronie. Gęstość słów kluczowych oblicza się poprzez podzielenie liczby wystąpień słowa kluczowego przez całkowitą liczbę słów na stronie, a następnie pomnożenie wyniku przez 100, aby wyrazić go w procentach.

Rola keyword density w SEO kiedyś i dziś

Keyword density była historycznie uważana za istotny czynnik SEO na stronach internetowych. Idea polegała na tym, że poprzez strategiczne umieszczanie słowa kluczowego w treści witryny o optymalnej gęstości, można poprawić szanse strony na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla tego konkretnego słowa kluczowego. Jednak z biegiem czasu algorytmy wyszukiwarek uległy znacznym zmianom, a samo stosowanie gęstości słów kluczowych stało się mniej ważne.

Znacznie keyword density obecnie

Obecnie, keyword density nie jest już tak krytycznym czynnikiem SEO, jak dawniej. Współczesne algorytmy wyszukiwarek, takie jak algorytm Google, są znacznie bardziej zaawansowane i skomplikowane. Wyszukiwarki biorą teraz pod uwagę wiele innych czynników, takich jak jakość treści, jakość linkowania, mobilna przyjazność, czas ładowania strony i wiele innych, które wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Właściwe podejście do zagęszczenia słów kluczowych w SEO

W praktyce oznacza to, że optymalizacja treści strony internetowej nie powinna koncentrować się wyłącznie na zagęszczeniu słów kluczowych. Ważniejsze jest tworzenie wartościowej i użytecznej treści, która przyciąga uwagę użytkowników oraz dbanie o strukturę witryny i jej linkowanie. Nadmierny nacisk na gęstość słów kluczowych może nawet zaszkodzić, gdy jest postrzegany jako próba manipulowania wynikami wyszukiwania, co jest niezgodne z zaleceniami wyszukiwarek. Warto zatem skupić się na naturalnym, użytecznym i wartościowym treści, a nie jedynie na technicznych aspektach SEO.

Inne pojęcia

Zapraszamy do współpracy w zakresie SEO/SEM

Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę..