Pozycjonowanie stron - cennik

Spis treści

W dzisiejszych czasach posiadanie własnej strony internetowej jest niezbędne dla każdej firmy chcącej odnieść sukces na rynku. Jednak samo posiadanie strony to za mało – trzeba ją także odpowiednio wypromować, by dotarła do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na to jest pozycjonowanie strony. Zdecydowana większość przedsiębiorców zna tę formę marketingu online, jednak wielu zastanawia się ile kosztuje pozycjonowanie strony? W tym artykule nie odpowiemy na to pytanie wprost, ale dowiesz się jaki koszt pozycjonowania strony powinien wzbudzać podejrzliwość i na co zwrócić uwagę szukając firmy, która będzie miała za zadanie zwiększać widoczność organiczną w Google. 

Cennik pozycjonowania stron internetowych - od czego uzależniony jest koszt pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces, dzięki któremu strona internetowa zyskuje wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Im wyższa pozycja, tym więcej osób zobaczy stronę i tym większe prawdopodobieństwo, że skorzystają z oferowanych tam usług czy produktów.

Wiele firm oferuje usługi pozycjonowania stron, jednak każda z nich ma swój własny cennik. Cennik pozycjonowania stron zależy od wielu czynników, takich jak:

ok

Rodzaj (typ) pozycjonowania

Cena za pozycjonowanie lokalne będzie niższa niż za pozycjonowanie ogólnokrajowe czy międzynarodowe.

ok

Słowa kluczowe

Im trudniejsze słowo kluczowe, tym cena za pozycjonowanie będzie wyższa. Uważać należy jednak również na oferty pozycjonowania tylko kilku słów kluczowych. Poza drobnymi, niszowymi wyjątkami, pozycjonowanie powinno polegać na ciągłym rozwoju widoczności organicznej strony, a nie tylko dbaniu o wysokie pozycje jednej lub kilku fraz. 

ok

Konkurencja

Im więcej firm konkuruje o te same słowa kluczowe, tym trudniej i drożej będzie je pozycjonować. Będzie wymaganych dużo więcej nakładów na przykład w treści lub linkowanie, aby konkurencję wyprzedzić. 

ok

Wielkość i stopień skomplikowania strony

im więcej podstron i elementów do optymalizacji, tym usługa będzie droższa. Nie bez znaczenia jest tutaj system, na którym oparty jest dany serwis. Przykładowa strony oparte o WordPress lub PrestaShop są powszechnie znane, a ich optymalizacja nie przysparza dużo problemów, czego nie zawsze można powiedzieć o autorskich rozwiązaniach. 

Pozycjonowanie stron cennik – jakie są najpopularniejsze modele rozliczeń w Polsce?

Na przestrzeni lat ewoluował sam proces pozycjonowania jak i modele rozliczeń. Koszt pozycjonowania uzależniony jest od, a raczej powinien być, od nakładów pracy, jakie trzeba ponieść, aby poprawiać widoczność organiczną danego serwisu. To wszystko zmieniało się wraz z aktualizacją algorytmów wyszukiwarek takich jak Google. Obecnie, najpopularniejszym modelem rozliczeniowym jest model abonamentowy. W przeszłości skutecznymi i korzystnymi były inne rozliczenie. Jakie były to modele? Poznajmy niektóre z nich:

ok

Abonamentowy

Klient płaci stałą miesięczną lub roczną opłatę za pozycjonowanie swojej strony. Jest to najczęściej stosowany model rozliczeń, ponieważ pozwala na przewidywanie kosztów i planowanie budżetu.

Zalety modelu abonamentowego:

  • Przewidywalność kosztów – klient wie, ile będzie musiał zapłacić za pozycjonowanie swojej strony, co ułatwia planowanie budżetu.

  • Długofalowy plan działania – pozycjonowanie to proces długofalowy, który wymaga ciągłego dostosowywania się do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek i nowych trendów w marketingu. Abonamentowy model rozliczeń pozwala na długofalowe planowanie działań.

Wady modelu abonamentowego:

  • Brak gwarancji efektów – choć klient płaci stałą opłatę, nie ma gwarancji, że pozycjonowanie przyniesie oczekiwane efekty.

  • Niezadowolenie z powodu braków efektów przez nieskuteczne agencje – jeśli pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanych efektów, klient może być niezadowolony z opłacania abonamentu i nie widzieć sensu w dalszej współpracy.

ok

Płatność za efekt

Klient płaci tylko za uzyskane efekty pozycjonowania. Często wykorzystywany jest przez firmy, które chcą mieć pewność, że ich pieniądze są dobrze wydane. W tym modelu najważniejsze jest określenie za jaki efekt nastąpią rozliczenia. Może to być określona liczba konwersji, ruch organiczny. Trzeba jednak uważać, kiedy firma proponuje nam efekt w postaci np. wzrostu widoczności strony w Google Search Console. Sama widoczność nie zawsze przekładać się musi na kliknięcia i w konsekwencji do wzrostu przychodów.

Zalety modelu rozliczania za efekt:

  • Gwarancja efektów – klient płaci tylko za uzyskane efekty pozycjonowania, co daje mu pewność, że pieniądze są dobrze wydane.

  • Motywacja dostawcy – firma świadcząca usługę pozycjonowania ma motywację do jak najlepszego wykonania zlecenia, ponieważ zarabia tylko wtedy, gdy pozycjonowanie przyniesie oczekiwane efekty

Wady modelu rozliczania za efekt:

  • Nieprzewidywalność kosztów – klient nie wie, ile będzie musiał zapłacić za pozycjonowanie swojej strony, co może utrudnić planowanie budżetu.

  • Brak motywacji do długofalowych działań – jeśli firma pozycjonująca osiągnie pozycję, za którą została już opłacona, może mieć mniejszą motywację do dalszych działań mających na celu rozwój widoczności całego serwisu

ok

Płatność za pozycje fraz

Klient płaci za każde miejsce, na którym jego strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jest to dobry model dla firm, które chcą uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym modelu na usługodawcę również czego sporo pułapek. Przede wszystkim, dobór fraz za pozycje których nastąpią rozliczenia. Wiele firm na rynku potrafi zaproponować z pozoru dobrze dopasowane frazy do biznesu klienta, ale mogą to być frazy niewyszukiwane przez internautów. Co to oznacza? Zazwyczaj szybki efekt w postaci wysokich pozycji, jednak zerowy ruch na stronie, ponieważ są to frazy, którymi internauci się nie posługują (nie wpisują w Google). Druga sprawa to geolokalizacja, którą Google używa i przykładowo pozycje frazy „okna dachowe” dla wyników we Wrocławiu mogą różnić się nawet o kilkanaście pozycji dla np. Warszawy. 

Zalety modelu rozliczania za pozycje fraz:

  • Możliwość uzyskania jak najwyższej pozycji – klient płaci za każde miejsce, na którym jego strona pojawia się w wynikach wyszukiwania (najczęściej w TOP10, za pierwszą stronę), co zwiększa szansę na uzyskanie jak najwyższej pozycji.

  • Motywacja dostawcy – firma świadcząca usługę pozycjonowania ma motywację do jak najlepszego wykonania zlecenia, ponieważ zarabia więcej, gdy strona klienta zajmuje jak najwyższe pozycje.

Wady modelu rozliczania za pozycje fraz:

  • Nieprzewidywalność kosztów – co za tym idzie, podobnie jak w modelu za efekt, utrudnione planowane budżetu. Opłaty mogą z miesiąca na miesiąc rosnąć lub maleć.

  • wykonawca może być skoncentrowany nad pozycjami konkretnych fraz i zaniedbywać potencjał serwisu do rozwoju widoczność także na inne, dobrze konwertujące frazy.

  • Możliwość uzyskania pozycji nieodpowiedniej dla biznesu – klient może płacić za pozycję, która nie przynosi mu rzeczywistych korzyści biznesowych.
ok

Płatność hybrydowa

Łączy kilka z powyższych modeli rozliczeń. np. płatność abonamentową i dodatkowe opłaty za pozycje. Z pozoru bardzo ciekawy model rozliczeń, który jednak wymaga od klienta wiedzy, w jaki sposób iod czego uzależnić dodatkowe opłaty. 

Zalety rozliczeń hybrydowych w pozycjonowaniu:

  • Dostosowanie do potrzeb klienta – łączenie kilku modeli rozliczeń pozwala na dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta.

  • Motywacja wykonawcy usługi – firma świadcząca usługę pozycjonowania ma motywację do jak najlepszego wykonania zlecenia, ponieważ zarabia zarówno za efekty jak i za pozycję lub ruch.

Wady rozliczeń hybrydowych w pozycjonowaniu:

  • Trudność w określeniu kosztów – łączenie kilku modeli rozliczeń może być trudne do przewidzenia, co, tak jak w przypadku dwóch poprzednich modeli, wpływa na trudności w planowaniu budżetu.

  • Trudność w ustaleniu warunków umowy – łączenie kilku modeli rozliczeń może być trudne do ustalenia warunków umowy pomiędzy klientem i dostawcą.

Należy pamiętać, że każdy z tych modeli rozliczeń ma swoje zalety i wady, dlatego ważne jest, aby dokładnie przeanalizować swoje potrzeby i wybrać najodpowiedniejszy model rozliczeń dla swojej firmy. Pozycjonowanie strony internetowej to proces długofalowy, dlatego ważne jest, aby wybrać model rozliczeń, który będzie odpowiedni dla długoterminowej współpracy i który zapewni po pierwsze stabilne wyniki i zagwarantuje stałe wzrosty. 

Pozycjonowanie stron cena - rekomendowany model rozliczeń

W dzisiejszych czasach najkorzystniejszą formą rozliczeń za pozycjonowanie powinien być stały model abonamentowy. Pamiętać należy jednak o kilku aspektach, które odróżniają skuteczne Agencje SEO od firm, które niekoniecznie są w stanie efektywnie pracować nad wzrostem widoczności stron swoich klientów. Prócz samego cennika pozycjonowania, pamiętać należy o długości trwania umowy. Jeśli firma proponuje stały abonament, ale jednocześnie w umowie pojawiają się zapisy o 12 lub 24 miesiącach minimalnej współpracy, a do tego umowa obwarowana jest karami za wcześniejsze jej zerwanie, odradzamy jej podpisywanie. To prawda, ze na wyniki z pozycjonowania trzeba czekać po kilka miesięcy, ale skuteczną, pracowitą i efektywną firmę od pozycjonowania można zweryfikować po szybkości prac, komunikacji i profesjonalizmie. To zdecydowanie te aspekty, wraz ze skutecznością działań agencji,  powinny być decydujące w podejmowaniu decyzji jak długo ta współpraca będzie trwała. 
Dodatkowo, wszelkie działania wykonawcy w tej formie rozliczeń powinny być ukierunkowane na stały rozwój widoczności serwisu. Są branże, których potencjał (wyszukiwane frazy) jest niemal nieskończony i skuteczni SEO-wcy powinni stale, cyklicznie zwiększać ilość fraz w TOP10 i TOP3, na które wychodzi serwis ich klientów. 

Rekomendowany model rozliczeń SEO

Pozycjonowanie stron cennik – jak wysokość opłaty wpływa na jakość usługi?

Opłaty a jakość usług SEO

Wysokość opłaty za pozycjonowanie strony nie zawsze, niestety, jest bezpośrednio proporcjonalna do jakości pozycjonowania. Wysokie ceny nie gwarantują lepszych efektów pozycjonowania, ani też niższe ceny nie oznaczają gorszej jakości pozycjonowania.
Jakość pozycjonowania zależy od wielu czynników, takich jak doświadczenie i kwalifikacje specjalisty od SEO, jakość treści na stronie, skuteczność strategii pozycjonowania oraz konkurencja na danym rynku.
Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces długofalowy, który wymaga ciągłego dostosowywania się do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek i nowych trendów w marketingu. Dlatego też nie ma jednej uniwersalnej ceny za pozycjonowanie, która byłaby odpowiednia dla każdego przypadku.
Przede wszystkim, należy znaleźć dobrego specjalistę od SEO, który będzie w stanie dostosować swoją ofertę do potrzeb i oczekiwań klienta, przedstawić długofalową strategię i przedstawić cenę za pozycjonowanie, która będzie odpowiednia dla danej sytuacji.

Pozycjonowanie strony w Google cennik – ile kosztuje linkbuilding?

Koszt budowy linkowania zewnętrznego może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak branża, konkurencja, jakość linków i ilość koniecznych do podpięcia linków. Wiele firm na rynku inwestuje we własne zaplecza stron pod tzw. linkbuilding. Dla klienta zazwyczaj wiąże się to z niższymi kosztami. Nie zawsze jednak takie strony są wystarczająco mocne, aby linki z nich miały faktyczny wpływ na zajmowane pozycje pozycjonowanej strony. Do tego, nie zawsze właściciele takich zaplecz chcą się nimi chwalić, co rodzi problemy z raportowaniem i weryfikacją działań SEO firmy
Innym sposobem na linkowanie mogą być artykuły sponsorowane. Publikacje takie można zamawiać na wielu różnych portalach takich jak LinkHouse, lub WhitePress.  Jest to droższe rozwiązanie, a im mocniejszy portal tym koszt publikacji artykułu większy, czasami nawet dochodzący do kilkunasty tysięcy złotych. 
Ogólnie rzecz biorąc, ceny za linkbuilding mogą się wahać od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie, w zależności od ilości i jakości linków. Pozyskiwanie linków zwrotnych może mieć duży wpływ na cały koszt pozycjonowania strony. 
Należy jednak pamiętać, że linkbuilding to tylko jeden z elementów pozycjonowania, a skuteczne SEO wymaga również optymalizacji on-page, tworzenia wartościowej treści oraz monitorowania efektów pozycjonowania i działań konkurencji. Dlatego też, ceny za pozycjonowanie mogą być znacznie wyższe, niż tylko koszt linkbuildingu, ponieważ obejmują one wiele innych działań.

Usługi SEO cennik – koszt audytu

Bardzo dobrym i często praktykowanym przez najlepsze firmy SEO w Polsce, jest wycena samego audytu osobno. Następnie wyceniane są inne koszty pozycjonowania strony w Google, takie jak wdrażanie zaleceń, pisanie treści, czy budowanie linków. 
Koszt audytu SEO, który będzie zawierał zalecenia co do zmian na stronie może się różnić, w zależności od: rozmiaru serwisu (ilości podstron, kategorii, produktów lub usług), a także od ilości elementów do poprawy, które należy dokładnie opisać i zaprojektować. Przygotowanie audytu z zaleceniami wymaga zazwyczaj nakładów pracy w przedziale 10 – 80 rbh, a koszt jednej roboczogodziny najlepszych SEO-wców waha się w przedziale 100 – 300 zł netto. 
Najważniejszym zadaniem przed zleceniem wykonania audytu SEO jest znalezienie odpowiedniego, doświadczonego eksperta SEO, który będzie w stanie wykonać audyt kompleksowo, a wdrożenie tych zaleceń przełoży się na wzrosty widoczności w wyszukiwarce. 

Jakie są realne koszty pozycjonowania sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależy od kilku czynników, takich jak branża, rozmiar strony (wielkość serwisu), czy działania konkurencji. Pamiętać należy, że rzetelna usługa SEO powinna składać się z audytu, wdrożeń zaleceń, copywiritngu, a także linkbuildingu. Działania, szczególnie te pierwsze powinny być realizowane w jak najkrótszym czasie, a kolejne realizowane cykliczne, aby skutecznie i trwale zwiększać widoczność sklepu. Na koszt pozycjonowania sklepu będzie miał również wpływ kraj, na który miałyby być prowadzone działania. Na przykład działania w Polsce będą tańsze niż promocja sklepu w Stanach Zjednoczonych. 
Skuteczne SEO dla sklepów internetowych można poprowadzić już od kwoty 2000 zł, przy określonej liczbie produktów i branży ze średnią konkurencyjnością. Duże sklepy, z setkami tysiącami produktów i niewiele mniejszą konkurencją powinny liczyć się kosztami pozycjonowania od 6000 zł/netto miesięcznie.
Aby poznać realną wycenę – zapraszamy po bezpłatną propozycję współpracy, którą w Agencji P&S zawsze poprzedzamy analizą SEO sklepu! 

Cennik pozycjonowania - czy to się w ogóle opłaca?

Pozycjonowanie, jako usługa marketingu internetowego, przez kilka pierwszych miesięcy działań powinna być traktowana jako inwestycja. To prawda, że pierwsi klienci i pierwsza sprzedaż pojawią się po około 4-7 miesiącach prac. Jednak jeśli działaniami SEO dla naszej strony zajmie się właściwa i skuteczna firma (lub freelancer) możemy być pewni, że z biegiem czasu nasza dobrze wypozycjonowana strona będzie najtańszym środkiem do pozyskiwania nowej sprzedaży lub nowych kontraktów. Dlatego przeglądając strony pod hasłem pozycjonowanie stron cennik i szukając najlepszego wykonawcy usługi SEO należy założyć długotrwałą współpracę i przede wszystkim wybrać właściwego eksperta SEO. 
Uważać należy na zaskakująco niskie wyceny. Każdy sklep i każda strona internetowa wymaga comiesięcznej uwagi. Przynajmniej 4-12 godzin na nowe treści, analizę konkurencji lub dodawanie linków zwrotnych.

Mateusz Smykla

Mateusz Smykla

Doradca w zakresie SEO / SEM / Analityki / Content Marketingu / UX. Od 2014 roku związany z branżą marketingu w sieci. Z powodzeniem prowadzi własny ecommerce.

Chcesz się dowiedzieć ile kosztuje pozycjonowanie Twojej strony?

Wypełniając formularz kontaktowy, dobrowolnie zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Agencję P&S Pozycjonowanie Stron w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość. W dowolnym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę..